پالایش متقاضیان دوره سوم ثبت‌نام‌ مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه ۷۶ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول و دوم تعیین‌تکلیف شدند، از سرعت گرفتن پالایش مرحله سوم ثبت‌نام با بهره‌مندی از تجارب دوره‌های قبل، خبر داد.

روز گذشته ۳۰ دی جلسه هفتگی پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، و با حضور معاونان وزیر در تمامی حوزه‌های مرتبط با مسکن در ساختمان دادمان و به شکل ویدئوکنفرانسی با استان‌ها، برگزار شد.

جلسات طرح اقدام ملی مسکن به شکل هفتگی برگزار می‌شود و بیشترین هدف آن بررسی استان به استان پروژه‌هاست. در همین خصوص، چنانچه در استانی مشکلی وجود داشته باشد و یا در روند اجرا، اختلالی ایجاد شده باشد، با همفکری و رفع موانع در سطح ستاد، پروژه سرعت پیدا کرده و زودتر به نتیجه خواهد رسید.

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در این نشست از تعیین‌تکلیف ۷۶ درصد متقاضیان مسکن ملی خبر داد و گفت: ۷۶ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، تعیین‌تکلیف شده‌اند و مابقی در خصوص واریز اولیه وجوه خود اقدام نکرده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده این مطلب است که باقیمانده جزو متقاضیان واقعی نیستند و بنابراین باید برای آنها جایگزین تعیین شود.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: در مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن نیز ۲۲۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند که پالایش آنها در حال انجام است که در این مرحله از تجربه‌های قبلی استفاده خواهد شد و زمان اعلام نتایج پالایش کوتاه می‌شود.

گفتنی است، جلسه هفتگی طرح اقدام ملی مسکن در این هفته به بررسی عملکرد استان‌ها در طرح اقدام ملی مسکن در حوزه متقاضیان و ثبت پروژه‌ها، ارایه گزارش علمکرد استان‌های آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی و قزوین در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن توسط مدیران کل راه و شهرسازی در بخش‌های وضعیت تامین زمین بر مبنای برنامه ابلاغی و تعداد متقاضیان حائزشرایط، وضعیت پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده، وضعیت اخذ پروانه ساختمانی پروژه‌ها، وضعیت انعقاد قرارداد ساخت و شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها، وضعیت انعقاد قرارداد مشارکت مدنی تسهیلات و برداشت از تسهیلات و آورده متقاضیان، وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، وضعیت اجرای کلیه تفاهم‌نامه‌های منعقده وزارت راه با دستگاه‌های اجرایی اختصاص داشت.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.