پرسپولیس رکورد‌دار از دست دادن بازیکن آسیا!

در گزارشی که وب سایت فدراسیون جهانی فوتبال کار کرده، پرسپولیس در میان تیم هایی است که بیشترین بازیکن را در آسیا از دست داده است.

وب سایت رسمی فیفا، در گزارشی که در مورد نقل و انتقالات دنیای فوتبال در سال گذشته کار کرده است، مطلبی را نیز درخصوص تعداد بازیکنانی که از تیم های مختلف جدا شده اند کار کرده است که در این بین نام پرسپولیس در میان تیم های آسیایی که بیشترین بازیکن را از دست داده اند، دیده می شود.

در این گزارش آمده است که پس از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته میلادی، فوتبال در همه سطوح در سراسر جهان متوقف شد. اما برای جلوگیری از شیوع کرونا، فیفا علاوه بر تعیین قوانین سختگیرنه، ۱۵۰۰ میلیون دلار به انجمن های مختلف جهت مقابله با کرونا کمک کرد.

اما با وجود شیوع کرونا و برگزاری دیدارها بدون تماشاگر و همچنین کاهش درآمد باشگاهها، اما در دنیای نقل و انتقالات جابجایی های زیادی رخ داد که در صدر آنها، می توان به انتقال کای هافرتس از لورکوزن به چلسی تحت عنوان گرانترین نقل و انتقال سال ۲۰۲۰ اشاره کرد.

از دیگر نقل و انتقال های مهم در سال گذشته، می توان از پیوستن آرتور ملو (از بارسلونا به یوونتوس)، ویکتور اوسیمن (از لیل به ناپولی)، برونو فرناندز (از اسپورتینگ به منچستریونایتد)، روبن دیاس (از بنفیکا به منچسترسیتی)، مائورو ایکاردی (از اینترمیلان به پاریس)، میرالم پیانیچ (از یوونتوس به بارسلونا) و لروی سانه (از منچسترسیتی به بایرن مونیخ) نام برد.

اما در یکی از قسمت های این گزارش که توسط فیفا منتشر شده، آنها نسبت به رده بندی تیم های آسیایی که بیشترین تعداد بازیکن را در بازار نقل و انتقالات سال ۲۰۲۰ اقدام کرده اند که در این میان، نام پرسپولیس نیز دیده می شود.

سرخپوشان که در بازارهای نقل و انتقالاتی سال ۲۰۲۰ هشت بازیکن را از دست دادند، در کنار تیم آدلاید یونایتد استرالیا، کاگانت قرقیزستان، کرالا بلااسترز هندوستان، لوکوموتیف ازبکستان، اولسان هیوندای کره جنوبی، سنترال استرالیا و الاحد لبنان قرار گرفته و در امر از دست دادن بازیکن، در آسیا رکورددار محسوب می شوند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.