علی لاریجانی: آمریکا به برجام خدشه وارد کند منزوی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام سند روشنی از تعهدات ایران و دیگر کشورهاست، گفت: اگر آمریکا بخواهد به این سند خدشه وارد کند، حتماً منزوی خواهد شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پس از ورود به فرودگاه بوشهر، در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از سفر به استان بوشهر، اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و امروز این فرصت فراهم شد تا اهداف توسعه‌ای این استان و آمادگی آن برای ورود به برنامه ششم توسعه و نیازهای آن را بررسی کنیم.
وی افزود: امروز همچنین فرصتی است تا در یادواره شهدای این شهر حضور یابیم و به شهدای این شهر و این استان عرض ادب کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره شرایط پس از برجام و کارشکنی‌های آمریکایی‌ها نیز گفت: خیلی نباید به جنجال‌آفرینی آنها توجه کرد؛ چون ما یک راهی را انتخاب کرده‌ایم که هیچ‌گاه در آن ضرر وجود ندارد.
لاریجانی تصریح کرد: ایران از یک دانش موثر در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است و این را هم با جار و جنجال نمی‌توان حذف کرد. بنابراین وقتی آنها برای مذاکره پیشنهاد می‌دهند، چون ایران در یک جایگاه مستحکم ایستاده بود، پیشنهاد مذاکره را پذیرفت.
وی افزود: مذاکرات با حضور ۶ کشور و اتحادیه اروپا به سرانجام رسید و سند روشنی از تعهدات طرفین امضا شد؛ حالا اگر یکی از این کشورها می‌خواهد در این سند خدشه وارد کند، حتماً منزوی خواهد شد و دیگر کشورها ایراد خواهند گرفت، همانطور که درباره همین قانون بودجه آمریکا که بندی در آن درباره روادید و ایران وارد کرده‌اند، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر به آنها اعتراض کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین این رفتارها، سرانجامی برای آنها نخواهد داشت؛ ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران هم دارد با صبر و متانت فکر می‌کند که یک اقدام در این رابطه نیز، نامه‌ای بود که آقای رئیس‌جمهور نوشت و در زمینه فناوری‌های موشکی اعلام شد که ایران حتماً این راه را ادامه خواهد داد و آن را گسترش می‌دهد و اقدامات دیگری نیز فکر شده است.
لاریجانی تصریح کرد: چه در بودجه و چه در برنامه ششم و چه در سایر طرح‌ها و لوایح جداگانه نیز این آمادگی وجود دارد که جلوی این اقدامات نادرست آنها، اقدام درستی انجام شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.