جزئیات دلخراش سقوط جوان چترباز در سالگرد حادثه مرگبار ساختمان پلاسکو

سالگرد حادثه مرگبار ساختمان پلاسکو بازهم اتفاق ناگواری به همراه داشت.

حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در 30 دی ماه 95 که منجر به کشته شدن 22 نفر از هموطنان‌مان شد بدون شک یکی از اتفاقات تلخ سال‌های اخیر است که تا مدت‌ها از ذهن و یاد مردم پاک نخواهد شد و با وجود گذشت 4 سال از آن واقعه هنوز هم درد و ناراحتی ناشی از آن ملموس است.
شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد برگزاری مراسمی برای سالگرد آن حادثه و یادبود درگذشتگان بازهم در دل خود حادثه تلخ و مرگبار دیگری داشته باشد که به نوعی تراژدی آن اتفاق ناگوار را در دل مردم زنده کند. مرگ جوان چتربازی که قصد داشت در این مراسم به صورت نمادین از ارتفاع با چتر به زمین بیاید ولی متاسفانه معادلاتش آنطور که انتظار داشت پیش نرفت.
بعد از گذشت 3 روز از آن حادثه جزئیات بیشتری از آن منتشر شده است و محمد بزرگی، جوانی که در این حادثه به کام مرگ کشیده شد بیشتر از قبل مورد شناسایی رسانه و مخاطبان قرار گرفته است.
این چترباز 36 ساله که سال های زیادی است در این عرصه فعالیت می‌کرد و در چند دوره رقابت های کشوری نیز مدال‌هایی بدست آورده بود و یکی از بهترین‌ها در رشته چتربازی محسوب می‌شد. او با تلاش‌های زیاد مجوز پریدن از بالای یکی از برج‌های شهرک اکباتان را کسب کرد و ساعت‌های اولیه صبح در حالی که حاضران منتظر صحنه‌های جذابی از او بودند، به بالای نردبان آتش‌نشانی با ارتفاع 58 متری رفت تا به پایین بپرد و چتربازی اش را به نمایش بگذارد.
متاسفانه معادلات آنطور که انتظارش را داشت پیش نرفت و هوا به درستی به زیر چتر منتقل نشد تا کاملاً باز نشود و چتر در خودش گره خورد و نتوانست از سرعت فرود بزرگی کم کند و اتفاقی افتاد که خوشایند نبود.
بزرگی از بالای جرثقیل به پایین پرید و حادثه‌ای تلخ اتفاق افتاد. وقتی همه نگاه‌ها به بزرگی بود، چتر او به دور خودش پیچید و گره خورد و منجر به سقوطش شد. با توجه به اینکه فقط 58 متر ارتفاع وجود داشت، این چترباز زمان لازم برای آنکه مشکل به وجود آمده را حل کند به دست نیاورد و متاسفانه به روی زمین سقوط کرد.
ساعت ۸ صبح بود،  محمد بزرگی قرار بود در این مراسم با پریدن از بالای نردبان جرثقیل آتش نشانی با چتر به زمین فرود بیاید،  محمد بزرگی به پایین پرید و همه نگاه‌ها به سمت او بود، اما در فاصله ۵۰ متری زمین که قرار بود چترش باز شود چتر به دور خودش پیچید و گره خورد د و این جوان چترباز  که زمان زیادی برای نجات و باز کردن گره چترش نداشته به شدت روی زمین سقوط می‌کند.
مسئولان حاضر در این مانور و برنامه سریعا با خبرکردن اورژانس برای بهبودی محمد بزرگی تلاش کردند و او سریعا به بیمارستان صارم منتقل شد اما به خاطر شدت جراحات وارده و شکستگی های بدنش به کام مرگ فرو رفت و جان خود را از دست داد.
دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.