رشد ۳۸ هزار واحدی شاخص کل بورس در ۴ بهمن

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۳۸ هزار و ۹۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۲۲ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۶۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۱ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با هفت هزار و ۲۵۲ واحد افزایش به ۴۴۰ هزار و ۳۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۷۴۳ واحد رشد به ۲۸۸ هزار و ۲۱ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۴ هزار و ۵۴۹ واحد و شاخص بازار دوم ۵۳ هزار و ۷۳۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با سه هزار و ۱۵۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۷۸۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۵۶۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۳۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۱۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۱۱ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۷۹ واحد، گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) با ۲۷۸ واحد، بیمه آسیا (آسیا) با ۱۸۸ واحد، به پرداخت ملت (پرداخت) با ۱۱۱ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۶۰ واحد، کاما (باما) با ۵۷ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۴۸ واحد، کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی) با ۴۰ واحد و سیمان فارس (سفار) با ۴۰ واحد و نورد و قطعات فولادی (فنورد) هم با ۳۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

باما (کاما)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، توسعه و عمران امید (ثامید)، تامین سرمایه امین (امین)، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) و بیمه آسیا (آسیا) درگروه نمادهای پربیننده قرار گرفتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۷۱ میلیون و ۱۰۵ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۳۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۴۴۷ واحد ثابت ماند،  همچنین در این بازار دو میلیارد و ۹۴۴ هزار برگه سهم به ارزش ۴۷ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، توکاریل (توریل)، توسعه و عمرات استان کرمان (کرمان)، آسیا سیر ارس (حآسا) و شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) هم تاثیر منفی بر شاخص این بازارگذاشتند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.