هشدار رئیس ستاد انتخابات فارس نسبت به تبلیغات زودهنگام داوطلبان

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ضمن توصیه داوطلبان به حامیان و هواداران خود برای رعایت قوانین انتخاباتی ، نسبت به هر گونه تبلیغات زودهنگام نیز هشدار داد .

هادی پژوهش جهرمی با بیان این مطلب که زمان تبلیغات قانونی از سوی داوطلبان هشت روز قبل از انتخابات آغاز می شود تصریح کرد: هرگونه تبلیغات زود هنگام تخلف محسوب شده و در صورت انجام آن در پرونده داوطلبان درج خواهد شد.
پژوهش جهرمی اضافه کرد: بر اساس قانون از زمانی که هر داوطلب اقدام به نام نویسی کند حق انجام تبلیغات به نفع خود یا له یا علیه هیچ داوطلب دیگری را ندارد.
وی اظهار کرد: فرمانداران در صورت مشاهده باید در گام اول تذکر دهند و در صورت تکرار، ضمن اعلام به هیات نظارت، موضوع را به مراجع قضایی (شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی) جهت رسیدگی و برخورد قانونی اعلام خواهند کرد.
رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: آن دسته از داوطلبانی که هم اکنون نیز نماینده مجلس هستند، در صورتی که اقدامات آنها در جهت عمل به وظیفه نمایندگی آنها باشد تخلف محسوب نمی شود اما هرگونه استفاده از تریبون ها و نشریات یا صدا و سیما در جهت تبلیغ خودشان به استناد ماده ۳۹ آیین نامه اجرایی و بر اساس ماده ۵۶ و ۵۹ قانون انتخابات تخلف محسوب می شود. 
به گفته پژوهش کار بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان توسط هیات های اجرایی که از پنجم دیماه جاری آغاز شده، تا ۱۴ همین ماه ادامه خواهد داشت. 
رئیس ستاد انتخابات فارس گفت : پرونده داوطلبان پس از اعلام نظر از سوی فرمانداران به هیات نظارت استان ارسال می شود و کسانی که در هیات های اجرایی صلاحیت آنها تایید نشده در جریان قرار می گیرند و می توانند با مراجعه به هیات نظارت استان اعتراض خود نسبت به رای هیات اجرایی را اعلام کنند.
پژوهش گفت : هم اکنون در تمام مراکز حوزه های انتخابیه کار بررسی صلاحیت ها با حضور هیات های اجرایی و نظارت ناظران در حال انجام است.
این گزارش حاکیست ،حدود ۲ هزار و ۷۳۰ شعبه برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان فارس پیش بینی شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.