رسانه روسی: عملیات هوایی روسیه در سوریه در ایام سال نو هم ادامه دارد

یک شبکه تلویزیونی روسیه اعلام کرد: عملیات هوایی ضدتروریستی روسیه در سوریه در ایام سال نو هم ادامه دارد و نیروی هوافضای روسیه در این کشور به بمباران مواضع تروریست ها ادامه می دهد.

شبکه تلویزیونی 'زویوزدا' متعلق به وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد: خلبانان روس حتی در ساعات تحویل سال نو و روز اول ماه ژانویه عملیات هوایی علیه تروریست ها انجام داده و این عملیات بی وقفه ادامه دارد.
در این گزارش گفته شد: در شبانه روز اخیر هواپیماهای روسی بیش از ۱۵۰ پرواز رزمی انجام داده و مراکز تروریست ها را در مناطق مختلف سوریه هدف حمله قرار دادند.
شبکه تلویزیونی روسی در گزارش خود از پایگاه هوایی حمیمم سوریه محل استقرار هواپیماهای روسی، جشن سال نو را در این پایگاه نشان داد که نظامیان روس پیرامون درخت کاج چندمتری تزیین شده گرد آمده و به پیام تبریک سال نو « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «سرگئی شایگو» وزیر دفاع این کشور گوش می دادند.
در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی، چند خلبان روس نشان داده شد که در حالی که جشن در پایگاه حمیمم ادامه داشت، شب هنگام هواپیماهای بمب افکن مجهز به بمب های بزرگ را برای ادامه عملیات ضدتروریستی به پرواز در می آوردند.
گزارشگر شبکه روسی در جمع بندی سه ماه عملیات ضدتروریستی واحدهای هوایی روسیه در سوریه خاطرنشان کرد: از سی ام ماه سپتامبر ۲۰۱۵روز آغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه که به درخواست دمشق صورت گرفت، هواپیماهای روسی بیش از پنج هزار و ۵۰۰ پرواز رزمی انجام داده و بسیاری از مراکز تروریست ها را در سوریه نابود کرده و هزاران تروریست کشته شده اند.
در گزارش گفته شد: گروه تروریستی داعش که تا پیش از عملیات نیروی هوافضای روسی در سوریه در حالت تهاجمی قرار داشت، در بین گروه های تروریستی بیشترین خسارت و تلفات انسانی را متحمل و سیستم فرماندهی این گروه متلاشی شده است.
رسانه روسی گفت: عملیات هوایی روسیه تا زمانی که دولت سوریه به درخواست خود از روسیه ادامه می دهد و پیشروی نیروهای سوری جریان دارد، ادامه خواهد داشت و مسکو برای مبارزه تا سرکوبی کامل تروریست ها در سوریه مصمم است.
روسیه از سه ماه پیش با حدود ۶۰ هواپیما و بالگرد نظامی در سوریه برای سرکوبی گروه های تروریستی عملیات هوایی اجرا می کند و در این مدت نزدیک به ۹ هزار مرکز تروریست ها هدف قرار گرفته و نابود شده است. 
بطور میانگین روزانه ۱۴۵ پرواز رزمی انجام می گیرد و هواپیماهای روسی بطور شبانه روزی به حمله به مراکز تروریست ها می پردازند. 
به گزارش رسانه ها، روسیه در سه ماه اخیر از دریا و هوا با موشک های بالدار مراکز تروریست ها را در مناطق مختلف سوریه نابود کرده است، به طوری که گروه داعش که تا تابستان گذشته به حملات گسترده و پیشروی در مناطق مختلف سوریه می پرداخت و در بیشتر موارد به پیروزی دست می یافت هم اکنون بطور کامل زمینگیر شده و بسیاری از اعضای خود را به کشورهای همسایه منتقل می کند تا بطور کامل به هلاکت نرسند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.