ظریف: از چهارچوب‌های منطقه ای برای کاهش تنش در منطقه استفاده می‌کنیم

وزیر امور خارجه گفت:حساسیت‌های دوستانمان در گرجستان را می‌دانیم و تلاش می‌کنیم از چهارچوب‌های منطقه‌ای برای کاهش تنش و توسعه همکاری استفاده کنیم.

محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در چهارمین ایستگاه از تور دیپلماتیک خود در گرجستان اظهار کرد: منطقه ما شرایط بسیار سختی را گذرانده است و الان نیاز است آن شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: باید از شرایط جدید برای همکاری در منطقه استفاده کنیم تا اطمینان حاصل شود دوباره جنگ و درگیری در منطقه ما اتفاق نیفتد.

وزیر امور خارجه درخصوص رایزنی های خود با مقامات گرجستان گفت: ایران و گرجستان ارتباط دیرینه‌ای باهم دارند و زمینه همکاری در حوزه ترانزیت با گرجستان بسیار خوب است.

وی با اشاره به سفر پیشین خود به گرجستان ادامه داد: علاوه بر روابط دوجانبه درباره همکاری منطقه‌ای گفت گو و تبادل نظر می کنیم.

وزیر امورخارجه یاد آور شد: حساسیت‌های دوستان ما در گرجستان را درباره برخی کشورها می‌دانیم و تلاش می کنیم از چارچوبهای منطقه‌ای برای همکاری و کاهش تشنج ها و تنش ها استفاده کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی گفت: امیدوارم بتوانیم در این گفت گوها با توجه به فضای جدید بین‌المللی موانع همکاری‌های دو جانبه رفع یا کاهش داده شود و به سمت همکاری بیشتر بین دو کشور پیش برویم.

وی با بیان اینکه در حوزه ترانزیت همکاری‌های بسیار مثبتی در دو کشور وجود دارد،گفت: کریدور جنوب غرب که هم با آذربایجان و هم ارمنستان در این زمینه صحبت کردیم به گرجستان ختم می‌شود و از طریق گرجستان به دریای سیاه می رود و این مسیر می تواند برای ما، گرجستان و کشورهای مسیر بسیار مفید باشد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.