هوای سالم برای تهرانی ها بعد از سه هفته آلودگی

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به کاهش محسوس غلظت آلاینده ها پس از سه هفته آلودگی گفت: شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز با قرار گرفتن بر روی عدد ۶۰ در شرایط سالم قرار گرفته است.

محمد رستگاری افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، در ساعت هشت صبح امروز نسبت به روز گذشته با ۴۰ عدد کاهش بر روی ۶۰ قرار گرفته است. 
وی خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن نسبت به روز گذشته از ۳۴ به ۲۷ کاهش یافت و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز با ۲۴عدد کاهش از ۵۶ به ۳۲ رسید. 
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران عنوان کرد: ایستگاه های فرمانداری شهر ری (۱۱۲)، پارک رازی (۱۰۹) و پارک سلامت (۹۴) آلوده ترین نقاط جوی تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند. 
رستگاری گفت: ایستگاه های دانشگاه علم و صنعت (۳۲)، دانشگاه شهید بهشتی(۳۸) و سوهانک (۴۱) کمترین حجم آلاینده های جوی را در شهر تهران در این مدت داشتند. 
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است. 
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است. 
آلودگی هوای تهران در سه هفته اخیر بیشتر در شرایط ناسالم و دوبار در وضعیت قرمز قرار گرفت و بر این اساس کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوای پایتخت چندبار تشکیل و تدابیری از جمله تعطیلی مدارس و قطع صدور مجوز تردد در محدوده زوج و فرد در شهر تهران به کار گرفت. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.