تویوتا بزرگ‌ترین فروشنده خودرو در ۲۰۲۰ شد

شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن ۹.۵۲۸ میلیون خودرو در ۲۰۲۰ فروخته که بالاتر از ۹.۳۰۵ میلیون خودرو وولکس واگن آلمان است. به این ترتیب تویوتا رتبه برتر در فروش خودرو در جهان را به دست آورده است.

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن فولکس واگن آلمان را در فروش خودرو در سال گذشته میلادی پشت سر گذاشت و برای اولین بار طی ۵ سال گذشته عنوان بزرگترین فروشنده خودرو در جهان را به دست آورد. به نظر می‌رسد همه‌گیری ویروس کرونا آسیب شدیدتری به رقیب آلمانی آن زده است.

تویوتا در روز پنجشنبه اعلام کرد فروش جهانی آن ۱۱.۳ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته و به ۹.۵۲۸ میلیون خودرو رسیده است. این در حالیست که فروش فولکس واگن ۱۵.۲ درصد پایین آمده و به ۹.۳۰۵ میلیون خودرو رسیده است.

قرنطینه های کرونا بسیار به ضرر خودروسازان بوده است چون مانع بازدید مردم از نمایشگاه‌های خودرو شده و کارخانه‌های خودروسازی را مجبور کرده تولید خود را کاهش دهند یا متوقف کنند.

تویوتا بهتر توانسته با تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا مقابله کند چون ژاپن و کلا منطقه آسیا نسبت به اروپا و آمریکا کمتر گرفتار همه‌گیری این ویروس بوده است. سخنگوی شرکت تویوتا گفت:«تمرکز ما بر به دست آوردن رتبه برتر در دنیا نیست بلکه بر خدمات دهی به مشتریانمان است».

بهبود تقاضا برای خودرو مخصوصاً در چین، تویوتا، فولکس واگن و سایر خودروسازان تلاش می‌کنند پاسخگوی نیاز فزاینده به خودروهای برقی هم باشند. تویوتا اعلام کرد نسبت خودروهای برقی که در سال گذشته میلادی فروخته از ۲۰ درصد در ۲۰۱۹ تا ۲۳ درصد افزایش یافته است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.