پنج وکیل از تیم استیضاح ترامپ خارج شدند

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند، پنج تن از وکلای سابق تیم دفاع استیضاح ترامپ از فعالیت در این تیم خارج شدند.

“جاش هاوارد”، وکیل از کارولینای شمالی به همراه “جانی گاسر” و “کرگ هریس” دیگر برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و تیم دفاع از استیضاحش کار نمی‌کنند.

پیشتر نیز پولیتیکو گزارش کرد که “باچ بوئرز” و ” دبورا باربیر” از وکلای کارولینای جنوبی نیز دیگر برای ترامپ کار نمی‌کنند. یکی از منابع مطلع اعلام کرد، هیچیک از این دو وکیل با ترامپ نیستند و این یک تصمیم مشترک از سوی آنهاست.

گزارش امضا شده استیضاح علیه ترامپ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره ارائه شد. مجلس نمایندگان آمریکا برای بار دوم به استیضاح ترامپ و پس از آن رای داد که مایک پنس، معاون وی از به کار بردن متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای کنار گذاشتن ترامپ در پی هجوم ششم ژانویه حامیان رئیس جمهوری سابق به ساختمان کنگره امتناع کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به اتهام تحریک حامیانش که به حمله به کنگره منجر شد، استیضاح کرد. ترامپ این اتهامات را نپذیرفته است.

دومین جلسه استیضاح ترامپ قرار است ۹ فوریه سال جاری میلادی در سنا انجام شود. اگرچه ترامپ دیگر رئیس جمهور نیست اما سنا هنوز هم می‌تواند او را محکوم کند و به ممنوعیت وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بعدی رای دهد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.