انبارهای نفتی عربستان در یمن موشک باران شد

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن شب گذشته (جمعه) با موشک قاهر ۱ انبارهای نفتی راهبردی عربستان در شهر ابها در منطقه عسیر را با دقت بسیار بالا هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، یک منبع نظامی یمنی در این باره گفت: موشک قاهر ۱ با دقت بالایی به هدف اصابت و موجب آتش سوزی مهیبی در انبارهای نفتی راهبردی عربستان در شهر ابها شد.
این منبع یمنی افزود: انبارهای نفتی راهبردی طرح پیشگیرانه عربستان است که از سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را با هدف ایجاد نظام ایمن و بیمه شده برای حمایت از تولیدات نفتی و رفع نیازهای طرف های مهم و حیاتی در اوقات بحرانی و فوق العاده آغاز کرد.
طرح انبار نفتی عربستان در شمال شهر ابها قرار داشته و تولیدات نفتی این کشور از طریق خط لوله ای به طول ۲۴۵ کیلومتر از سلسله کوه های عسیر تا مناطق انبارهای ابها در این منطقه منتقل می شود.
تولیدات نفتی منطقه ابها از طریق خط لوله ۷ کیلومتری برای مصرف داخلی به نیروگاه توزیع، پمپاژ و با تولیدات نفتی جدید جبران می شود؛ حق استخراج نفت منطقه ابها در سال ۱۴۲۴ هجری قمری به شرکت آرامکو اعطا شد تا این شرکت ماموریت راه اندازی، حفاظت و انبار از آن را عهده دار شود. 
عربستان و ۹ کشور عربی دیگر با حمایت آمریکا از ششم فروردین ۹۴، حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و حتی خانه های مسکونی مردم این کشور را بمباران و منهدم کرده اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.