سخنان ترامپ در ویدیوی عضوگیری گروهک تروریستی الشباب

یک گروه ناظر بر فعالیت شبکه های تروریستی اعلام کرد که الشباب برای جذب تروریست از اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ پیشتاز نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، گروه بین المللی موسوم به سایت (SITE) که فعالیت های اینترنتی گروه های تروریستی را دنبال می کند، امروز (شنبه) اعلام کرد که گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده در ویدیوی عضوگیری خود اظهارات ترامپ را که خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا شده بود، بین دو قطعه ویدیویی دیگر از انورالعولقی سرکرده سابقش که در سال ۲۰۱۱ در یمن کشته شد قرار داده است؛ العولقی گفته بود که مسلمانان ساکن آمریکا روزی ناگزیر خواهند شد بین ترک این کشور از یک سو و ماندن و جنگیدن با غرب یکی را انتخاب کنند.
این فیلم تبلیغاتی ۵۱ دقیقه ای الشباب روز جمعه توسط بنیاد رسانه ای الکاتب وابسته به الشباب در توییتر منتشر شد.
جامعه بین المللی و برخی سیستمداران آمریکایی در پیش بینی این که گروه های تروریستی از اظهارات نژادپرستانه ترامپ بهره برداری تبلیغاتی خواهند کرد، این سخنان را محکوم کرده بودند.
الشباب که مقرش در سومالی است، تاکنون مسوولیت حملات متعددی را در این کشور بر عهده گرفته و چندین حمله را نیز در کنیا و اتیوپی اجرا کرده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.