از پرونده انتشار عکس‌های خصوصی سوشا مکانی تا آمادگی ناجا برای انتخابات

فرمانده نیروی انتظامی از بررسی پرونده انتشار عکس‌های خصوصی دروازه‌بان تیم پرسپولیس خبر داد.

سردار حسین اشتری در حاشیه نشست مشترک مسئولان قضایی و روسای پلیس فتای کشور با مثبت ارزیابی نشست امروز اظهار داشت: هدف از نشست امروز ایجاد هماهنگی بیشتر میان قضات و پلیس بود که خوشبختانه نتایج خوبی را در بر داشت و به منظور سرعت بخشیدن به رسیدگی به پرونده‌های مجرمان در فضای مجازی انجام شد. 

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برگزاری این نشست، کارگروه مشترکی در خصوص جرائم انجام شده در فضای مجازی با قوه قضائیه تشکیل شود تا به صورت آنلاین پرونده‌های قضایی مرتبط با این فضا مورد رسیدگی قرار گیرد. 

* افتتاح مرکز فوریت‌های پلیسی در فضای مجازی/ رسیدگی به شکایات در کمتر از ۱۰ دقیقه

فرمانده ناجا در ادامه با اعلام خبر راه‌اندازی و آغاز به کار مرکز فوریت‌ها ۱۱۰ پلیس فتا گفت: این مرکز به دنبال ۳ ماه تلاش همکاران ما در پلیس فتا راه‌اندازی شد و از این پس تمامی کاربران فضای مجازی می‌توانند سوالات، شکایات و گزارشات خود را به صورت آنلاین و از طریق سایت پلیس فتا با همکاران ما در این پلیس در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در روال عادی کاری این مرکز، همکاران ما در کمتر از ۱۰ دقیقه به گزارشات و سوالات کاربران اینترنتی پاسخ می‌دهند.

* آمادگی کامل پلیس برای برقراری امنیت انتخابات

سردار اشتری در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تمهیدات پلیس همزمان با نزدیک شده به ایام انتخابات افزود: امیدواریم امسال نیز چون سنوات گذشته شاهد برگزاری انتخابات پرشوری در کشور باشیم و نیروی انتظامی نیز در کنار سایر دستگاه‌ها آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت این انتخابات رادارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پلیس فتا نیز آمادگی دارد تا با تخلفات رخ داده در فضای مجازی در حوزه انتخابات نیز برخورد قانونی را انجام دهد. 

* واکنش فرمانده ناجا به انتشار عکس‌های خصوصی سوشا مکانی در فضای مجازی

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار عکس‌های خصوصی دروازه‌بان پرسپولیس و ادعای وی مبنی بر شکایت به پلیس فتا، گفت: این موضوع در دادسرای جرائم رایانه‌ای مطرح شده و پرونده مذکور در حال رسیدگی است. 

سردار اشتری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پاسخ پلیس به استعلامات نامزدهای انتخاباتی به عنوان یک مرجع قانونی، گفت: نیروی انتظامی یکی از ۴ مرجع رسمی پاسخ به استعلامات صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است و نیروی انتظامی هرگونه سوابق نامزدهای انتخابات را با توجه به محکومیت‌های آنها به وزارت کشور ارسال کرده است. 

وی در واکنش به سوال دیگری مبنی بر وجود برخی تخلفات در محافل انتخاباتی در فضای حقیقی جامعه اظهار داشت: نیروی انتظامی طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود با هرگونه جرائم مشهود برخورد می‌کند و در صورت وصول هرگونه شکایت شاکی خصوصی نیز با حکم قضایی مبادرت به انجام وظایف خود خواهد داشت و این موضوع نه تنها در محافل انتخاباتی بلکه در شرایط عادی نیز انجام می‌شود. 

سردار اشتری در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد سرانجام تصمیم‌گیری نهادهای مسئول در خصوص فیلترینگ تلگرام گفت: موضوع بررسی فیلترینگ تلگرام در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح شده است و نیروی انتظامی نیز به عنوان ضابط قانونی تصمیمات این کارگروه را اجرایی خواهد کرد. البته باتوجه به برگزار نشدن یکی از جلسات کارگروه، باید منتظر برگزاری جلسه بعد این کارگروه به منظور تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت شبکه اجتماعی تلگرام در فضای مجازی ایران ماند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.