بنر واتساپ برای موافقت کاربران با آپدیت حریم خصوصی جدید

پیام رسان واتس‌اپ آپدیت سیاست حریم خصوصی جنجالی خود را پیش خواهد برد اما به کاربران فرصت می‌دهد این آپدیت را بخوانند و همچنین بنری را برای ارائه اطلاعات بیشتر نمایش خواهد داد.

سرویس پیام‌رسان واتساپ در ژانویه به کاربران اعلام کرد در حال آماده سازی سیاست حریم خصوصی جدیدی است که تحت آن اطلاعات کاربران را به شکل محدود با فیس بوک و زیر مجموعه این شرکت به اشتراک خواهد گذاشت.

اعلام این تصمیم باعث برانگیخته شدن اعتراض جهانی و کوچ کاربران به اپلیکیشنهای رقیب نظیر تلگرام و سیگنال شد. در نتیجه واتس‌اپ ناچار شد اجرای سیاست جدید را تا ماه مه به تاخیر بیندازد و در این بین تلاش کند توضیح دهد این آپدیت به روی اشتراک گذاری پیامهای کاربران با شرکتها متمرکز شده و شامل پیامهای خصوصی آنها نمی شود.

در هند که بزرگترین پایگاه کاربران واتس‌اپ به شمار می رود چند روز پس از اینکه وزارت فناوری هند از واتس‌اپ خواست این به روزرسانی را حذف کند، مدیران فیس بوک به پاسخگویی در برابر یک هیئت پارلمانی در خصوص لزوم انجام این تغییرات پرداختند.

واتس‌اپ در پست وبلاگ اعلام کرد دوباره به کاربران برای مرور و موافقت با آپدیت حریم خصوصی به منظور ادامه امکان استفاده آنها از این سرویس پیام رسان یادآوری خواهد کرد و همچنین اطلاعات بیشتری را برای پاسخگویی به نگرانی‌هایی که از سوی کاربران مطرح می شود، گنجانده است.

بر اساس گزارش رویترز، اعلام اخیر واتس‌اپ در حالی صورت گرفته که اقدام فیس بوک – شرکت مادر این پیام رسان – در مسدود کردن همه محتوای خبری در استرالیا، با انتقاد گسترده سیاستمداران و ناشران جهانی روبرو شده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.