آیت الله نوری همدانی: همه مسلمانان در مقابل اعدام شیخ نمر واکنش نشان دهند

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: همه مسلمانان باید در مقابل اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط حکومت عربستان سعودی واکنش شدید نشان دهند.

وی روز شنبه در دیدار با رئیس و اعضای ستاد اقامه نماز استان قم گفت: با کمال تاسف با وجود هشدارهای عالمان ایران، عراق و کشورهای دیگر مبنی بر اینکه حکم اعدام شیخ نمر ظالمانه می باشد، امروز خبری پخش شد که شیخ نمر توسط عربستان سعودی اعدام شده است.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حکومت عربستان سعودی نوکر آمریکا و اسرائیل است، گفت: عربستان دارای یک مذهب خرافی است که اسلام را بدنام می کند اسلامی که پیامبر آن رحمت للعالمین است را با ایجاد گروه هایی مانند داعش و بوکوحرام خشن نشان می دهد.
وی گفت: لازم است هم اهل سنت و هم شیعیان در برابر اقدام های این حکومت همچون اعدام شیخ نمر واکنش شدید نشان دهند.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اعدام شیخ نمر یک اقدام کوچکی نیست، گفت: این اقدام دهن کجی به تمام مسلمانان و حکومت های اسلامی ایران، عراق و لبنان است.
وی بیان کرد: ما باید در برابر چنین جریانی با درنظر گرفتن شرایط زمان، حفظ هوشیاری و استقامت تصمیم گیری کنیم.
خبرگزاری رویترز امروز شنبه به نقل از وزارت کشور عربستان از اعدام شیخ باقر نمر النمر رهبر شیعیان این کشور خبر داد. 
این خبرگزاری اعلام کرد که این روحانی شیعه را به اتهام تروریسم اعدام کرده است. این خبرگزاری همچنین از اعدام ۴۷ تن دیگر نیز به همین اتهام خبر داد. 
شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد. 
دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تایید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز در اسلام گفت: در اسلام ارزش ها از هم جدا نیستند و بایکدیگر ارتباط دارند و نماز در میان ارزش های اسلامی دارای جایگاه بسیار بالایی است.
وی افزود: در نامه ۲۷ نهج البلاغه آمده است که تمام عمل های انسان از نماز او پیروی می کنند و در صورتی که نماز انسان درست باشد سایر عمل های او نیز اصلاح می شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: ستاد اقامه نماز جایگاه بالایی دارد چرا که بسیاری از افراد زیر نظارت این مجموعه برای اقامه نماز آماده می شوند و آماده کردن زمینه های برگزاری مناسب نماز بسیار اهیمت دارد. 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه نماز نماد اجتماع در اسلام است بیان کرد: فهم معنای نماز در درک حقیقت آن بسیار اهمیت دارد و باید تلاش کرد بعد از قرائت به ترجمه و تفسیر کلماتی که در نماز است توجه شود. 
وی افزود: برای نمونه دانستن معنای نهفته در آیه های سوره حمد، انسان را نسبت به مساله های مهمی مانند رحمت خداوند، ولایت اهل بیت(ع)، دوری از دشمنان و معاد متوجه می کند.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه خداوند ازعالمان پیمان گرفته است که مسائل دین را به مردم بیاموزند گفت: نماز یک مکتب است که انسان ها را اصلاح می کند و ستاد اقامه نماز با تلاشی که در مسیر بالا بردن جایگاه نماز در اجتماع دارد در مسیر اصلاح جامعه حرکت می کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.