کنایه‌ی بذرپاش به نادران

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات گفت: همکاری مشترک مجلس و دیوان محاسبات باید با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و برخی «اظهارات نادر»، نباید در آن خلل به وجود بیاورد.

به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات در جلسه تودیع و معارفه مستشاران جدید که با حضور رئیس و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، عرض تسلیت رحلت حضرت زینب(سلام الله علیها) گفت: در معرفی مستشاران جدید دیوان محاسبات کشور سعی کردم توازن را در انتخاب افراد دارای تخصص های حقوقی، اجرایی و مالی برقرار کنم و رویه آیین‌نامه‌ای کاملا رعایت شود. بنای ما، استفاده همزمان از تجربه‌های موجود به همراه دمیدن روح تازه در کالبد دیوان محاسبات است.

بذرپاش با بیان اینکه هنر ما باید اصلاح رویه‌ها باشد نه تشکیل پرونده، افزود: با برخط کردن دیوان محاسبات، هشدار به موقع به متخلفین، تذکر به موقع به مدیران جهت عدم انحراف از مسیر اجرای بودجه، می توان این اصل را اجرایی نمود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور از تخصصی و موضوعی کردن هیات‌های مستشاری این سازمان خبر داد و اظهار داشت: پرونده ها را به تفکیک موضوع به مستشاران ارجاع خواهیم داد تا در امور انتظامی بخشی و در رسیدگی ها تسریع شود. همچنین اجماع نظر قوی‌تر و رأی های محکمتری را شاهد باشیم.

بذرپاش گفت : سال ۱۴۰۰ سال پرکاری برای دیوان محاسبات خواهد بود، چرا که هدف گذاری ما، ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ تا پایان شهریورماه است و همچنین می‌خواهیم گزارش های اجرای بودجه را هر دو ماه یکبار به نمایندگان محترم ارائه کنیم که مطمئنا منجر به تحولات تاریخی در نظارت بر بودجه‌ی کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه رسیدگی و دادسرا باید تمرکز بر مشکلات مردم و حل مسائل مرتبط با معیشت مردم باشد، گفت: موضوعات کم اهمیت را باید از اولویت خارج و ظرفیت نیروی انسانی و وقت خود را بر مسایل اولویت‌دار و مرتبط با مردم صرف کنیم.

بذرپاش اظهار داشت: مستشاران جدید بدانند که به سازمانی پرافتخار، معتبر، پرکار، حرفه‌ای، باآبرو و متواضع وارد شده‌اند و امیدوارم که این سازمان را سربلندتر نموده و به آن در تحقق اهداف قانونی‌اش مساعدت نمایند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: کار دیوان محاسبات قضاوت است و مسئولیت شما مستشاران که حکم صادر می‌کنید، بیشتر و کارتان سخت تراست و به گونه ای باید رفتار کنید که شرمنده خدا و مردم نباشیم.

بذرپاش در پایان رابطه میان دیوان محاسبات با مجلس شورای اسلامی را بسیار خوب دانست و ضمن تشکر از نامه تقدیر ۲۷۷ تن از نمایندگان از عملکرد دیوان، تاکید کرد: این همکاری مشترک باید با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و برخی اظهارات نادر، نباید در آن خلل به وجود بیاورد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.