دستورالعمل خرید خدمت معلمان اصلاح شد

حاجی‌میرزایی گفت: برای بهبود وضعیت بیمه و حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی دستورالعمل بکارگیری آن‌ها اصلاح شده است.

بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و پر کردن کلای‌های درس به هر قیمتی معضلی که گاه با اموزس‌های کم کیفیت و گاه با بلاتکلیفی قشر جوان به عنوان نیروی کار خودنمایی می‌کند.

معلمان خرید خدمات آموزشی جزئی از همان گروهی هستند که با هدف تامین معلم در مدارس مناطق محروم به کار گرفته شده‌اند تا نیاز‌های این مناطق را به طور موقتی رفع کنند و رابطه استخدامی هم با آموزش و پرورش نداشته باشند، اما جدا از این موضوع آن‌ها در تامین حداقل حق و حقوق خود هم دچار مشکل هستند و بعضا با بدقولی موسسان مبالغ اندک حق الزحمه خود را با تاخیر و بدون تعهدات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

چند وقت پیش بود که علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از افزایش حقوق این معلمان خبر داد، اما گویی حساب و کتاب این افرایش به گونه‌ای است که تاثیر چندانی در وضعیت معلمان خرید خدمات ندارد.

به دنبال این موضوع محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: اصلاحیه‌ای در دستورالعمل وضعیت معلمان خرید خدمت انجام دادیم بر این اساس ٢۴ ساعت کار آن‌ها تمام وقت تلقی می‌شود.

او اظهار کرد: با توجه به این شرایط معلمان خرید خدمات مشمول حقوق تمام می‌شوند و اگر مشکلی در اجرای این موضوع است برخی از شرکت‌هایی که با این معلمان قرار داد بستند، خلاف این قانون عمل کنند امکان شکایت از آن‌ها وجود دارد تا به آن رسیدگی کنیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.