ساخت هتل فضایی دارای گرانش مصنوعی ناسا شروع شد

یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ناسا ساخت اولین هتل فضایی مداری دارای جاذبه مصنوعی را آغاز کرده است تا مهمانان آن از پیاده‌روی‌های فضایی لذت ببرند.

شرکت “اوربیتال اسمبلی”(Orbital Assembly) که یک شرکت بزرگ ساخت و ساز فضایی است، اهداف خود را برای راه‌اندازی مرحله بعدی اکتشاف انسانی در فضا اعلام کرد.

به طور خلاصه، این شرکت که توسط پیشکسوتان ناسا اداره می‌شود، قصد دارد با توجه به رویدادی موسوم به “مجمع اول”(First Assembly) به سرعت یک هتل فضایی قابل سکونت را در مدار نزدیک زمین سرهم‌بندی کرده و بسازد که آنقدر سریع می‌چرخد که بتواند جاذبه مصنوعی را برای مهمانان، دانشمندان، فضانوردان و غیره ایجاد کند.

این شرکت به عنوان یک پروژه چند مرحله‌ای برای ساخت اولین ایستگاه فضایی دارای جاذبه مصنوعی، اکنون رسماً راه را برای سرمایه‌گذاران باز گذاشته است تا در این پروژه با قیمت ۰.۲۵ دلار برای هر سهم تا اول آوریل ۲۰۲۱ شریک شوند.

این سازه مشابه با مفهوم “فون براون” برای ایستگاه‌های فضایی است. جایی که یک زیستگاه فضایی به شکل چرخ یا دونات ساخته می‌شود تا با سرعت زاویه‌ای آنقدر زیادی بچرخد که بتواند جاذبه مصنوعی را برای سرنشینان ایجاد کند. هدف شرکت”اوربیتال اسمبلی” ساخت یک “ایستگاه فضایی وویجر”(VSS) به شکل حلقه با قطر ۲۰۰ متر و توانایی ایجاد جاذبه مصنوعی در سطح جاذبه ماه است.

با این حال “جان بلینکو” مدیرعامل و رئیس “اوربیتال اسمبلی” توضیح داد که اگرچه که درب‌های این شرکت و این ایستگاه فضایی به روی برنامه‌های علمی، نظامی و سایر فعالیت‌های استراتژیک باز است، اما هدف اصلی آن تسریع در فعالیت‌های تجاری در فضا با آزمایش و ساخت فناوری مورد نیاز برای زیستگاه‌های طولانی مدت انسان در فضا است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.