حقوق کارکنان و مدیران دولتی شفاف می‌شود؟

نمایندگان مقرر کردند که تخصیص اعتبار دستگاه ها و پرداخت حقوق کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی تنها با درج اطلاعات درآمدی در سامانه حقوق و دستمزد صورت گرفته و در غیر این صورت پرداختی ها غیرقانونی خواهد بود.

ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1400 در بخش هزنیه‌ای در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 13 اسفند ماه) قرار دارد.

وکلای ملت در این جلسه با بند (و) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که در بند (و) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلفند تا پنج‌درصد‌ (5%) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان موضوع جدول (1-10) این قانون را برای احداث، تکمیل، بازسازی و تجهیز رده‌های انتظامی با اولویت پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها هزینه کنند.

مصوبه مجلس برای شفافیت حقوق کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی

نمایندگان همچنین در این جلسه و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بندهای الحاق 1 و 2 تبصره 12 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 1 این تبصره؛ صدور اجازه تخصیص اعتبار دستگاههای و پرداخت حقوق کارکنان/ مدیران دستگاهها درسال 1400، منوط به احراز انجام تکالیف مندرج در ماده(29) قانون برنامه ششم توسعه است. هرگونه اقدام برخلاف این بند به منزله تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه عمومی است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.