آمریکا: هدف ما محدود کردن دائمی برنامه هسته‌ای ایران است

دولت واشنگتن می‌گوید فشار حداکثری نتیجه‌ای معکوس داشت و به منزوی شدن آمریکا منجر شد حال آنکه هدف دولت بایدن هم اعمال محدودیت دائم بر برنامه هسته‌ای ایران است.

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به این سوال که رویکرد دولت بایدن در مواجهه با ایران تا چه اندازه کارآمد بوده است؛ مدعی شد: به گمانم کار ما با ایران هنوز تمام نشده و تا وقتی هم که به خواسته خود مبنی بر اعمال محدودیت دائم و قابل راستی آزمایی بر برنامه هسته‌ای ایران نرسیم؛ کامل نمی‌شود. اما نباید از یک نکته تاریخی غافل ماند و آن این است که این حملات (نسبت داده شده به ایران در عراق)، از سه هفته پیش، یا یک ماه قبل، آغاز نشد بلکه آنها محصول اعمال این سیاست به اصطلاح فشار حداکثری هستند که هیچ راهی به دیپلماسی نداشت.

پرایس در ادامه افزود: سیاست فشار حداکثری نتیجه‌ای معکوس داشت. درحالیکه ایران عناصر کلیدی برنامه هسته‌ای خود را توسعه داد؛ این آمریکا بود که منزوی شد. تشدید تنش‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز گروه‌های طرفدار ایران، همه محصول همان فشار حداکثری است.

به گزارش مهر، البته دولت بایدن به رغم اذعان به این واقعیت که فشار حداکثری ناکارآمد بوده است؛ علاقه زیادی به حفظ تحریم‌های اعمال شده در دوره ترامپ دارد و گمان می‌کند که می‌تواند از آنها به عنوان ابزار چانه زنی برای حصول توافقی به اصطلاح پایدارتر استفاده کند!

اما ایران از همان ابتدا، این موضوع را روشن کرد که یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده است و هرگونه تعامل با آمریکا در چارچوب توافق هسته‌ای، در گرو لغو بی قید و شرط تحریم‌ها است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.