عواقب سوء اعدام شیخ نمر دامن عربستان را می گیرد

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مشاور سابق رئیس جمهوری در امور اهل سنت کشور گفت: عواقب سوء اعدام شیخ نمر و 46 مسلمان دیگر به یقین دامن عربستان را می گیرد.

مولوی اسحاق مدنی اظهار داشت: اعدام یک عالم برجسته و شایسته به نام شیخ نمر که از نظر خدا و رسول خدا (ص) مرتکب جرمی نشده است کاملا از نظر هر انسانی که کمی انصاف داشته باشد محکوم است.
وی تاکید کرد: روشن و واضح است که هیچ خونی پایمال نمی شود و در این هیچ تردیدی نیست که عواقب سوء خواهد داشت.
عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر چه هم اینک خون های زیادی در جهان اسلام به دلایل مختلف از جمله جسارت تروریست ها در حال ریختن است اما ریختن خون این عالم دین و مسلمانانی که همراهش بودند یقینا برای کشوری که این اقدام را مرتکب شده اثرات سویی خواهد داشت.
مولوی مدنی بیان کرد: متاسفانه انجام اقدامات این چنینی تنها به نفع کشورهای استکباری است زیرا آنان هستند که از کشتن مسلمانان و علمای دینی سود می برند و این اصلا به نفع جهان اسلام نیست.
وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه در بیانیه ای رسمی از اجرای حکم اعدام 47 نفر به اتهامات امنیتی خبر داد که در میان اعدام شدگان نام آیت الله نمر باقر النمر دیده می شود.
براساس این بیانیه، این افراد در 12 منطقه ریاض، مکه ، مدینه، الشرقیه، القصیم، حائل، الحدود الشمالیه، عسیر، الجوف، نجران، الباحه و تبوک اعدام شده اند.
آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستانی بود که برای حقوق شیعیان این کشور فعالیت می کرد.
15 درصد جمعیت 30 میلیون نفری عربستان سعودی، شیعه مذهب هستند که در مناطق نفت خیز شرقی این کشور (در ساحل خلیج فارس) زندگی می کنند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.