حزب الله لبنان: اعدام شیخ نمر عاملی برای تسریع روند فروپاشی آل سعود است

حزب الله لبنان جنایت رژیم عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر را محکوم و ثبات قدم وی را عاملی برای تسریع در روند فروپاشی آل سعود دانست.

به نقل از پایگاه خبری المنار، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای جنایات رژیم آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر دانشمند بزرگ و مجاهد را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است:
حزب‌الله لبنان به شدت جنایات زشت رژیم آل سعود در ترور دانشمند بزرگ و مجاهد کبیر شیخ نمر باقر النمر را که به بهانه‌های واهی و احکام فاسد و ادعاهای پوشالی و بدون منطق صورت گرفته محکوم می‌کند، چرا که این اقدام هیچ ارتباطی با عدالت نداشته است.
حزب‌الله در این بیانیه تأکید می‌کند که عامل اصلی که مقامات آل سعود را به اجرای حکم اعدام شیخ نمر واداشت، این بود که وی سخن حق و درست را مطرح می‌کرد و خواستار حقوق از دست رفته ملت مظلوم عربستان بود که زیر چکمه‌های استبداد و نادانی قرار گرفته و حقوق و ثروت‌های خود را از طریق یک گروه فاسد و بی خدا از دست داده‌اند.
جنایت مقامات آل سعود در همین حد از کینه و نفرت نسبت به این مجاهدان باقی نمانده، بلکه آنها را در زمره گروهک‌های تروریستی قرار می‌دهند که امنیت را به هم می‌ریزند و جنایت‌های مختلفی بر ضد غیرنظامیان انجام می‌دهند. آنها با این اقدام می‌خواهند درستی و حقیقت راه شیخ نمر و همراهانش را با جنایت‌های باطل تروریست‌ها مختلط نشان دهند.
حزب‌الله لبنان شیخ نمر را عالمی ربانی خواند که در مسیر گفت‌وگو قدم برمی‌داشت و با سخنان و مواضع خود در برابر ظلم ایستادگی می‌کرد. ثابت قدم بودن وی برحقش تا زمان شهادت باعث فروپاشی آل سعود خواهد شد و ادعاها و تلاش‌های خبیثانه آنها برای تخریب وجهه این جهاد در نزد امت اسلام را به شکست خواهد کشاند.
جنایتی که مقامات سعودی در آغاز سال جدید میلادی انجام دادند، لکه ننگی خواهد بود که دامان این رژیم را آلوده کرده، رژیمی که از زمان اعلام موجودیت خود تاکنون جنایت‌ها و کشتارهای زیادی را مرتکب شده است که کشتار وحشیانه و از بین رفتن هزاران زائر بین الله الحرام در منا جزو تازه‌ترین این اقدامات است، تمامی این اقدامات خم به ابروی سرکردگان این رژیم نمی‌آورد و آن‌ها هرگز نسبت به این رفتارهای جنایت آمیز عذرخواهی نمی‌کنند.
حزب‌الله لبنان در این بیانیه تأکید می‌کند: ما از جامعه جهانی و مؤسسات بین‌المللی حقوقی و انسانی و تمامی جریان‌های زنده در امت اسلام می‌خواهیم که این جنایت زشت را محکوم کنند و مقامات سعودی را در چارچوب اقدامات جنایت‌آمیز جهانی خود در موضعی که شایسته آنها است، قرار دهند.
حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ما مسئولیت مستقیم و معنوی این جنایت را بر دوش ایالات‌متحده آمریکا و متحدان آن می‌دانیم که به صورت مستقیم از رژیم آل سعود حمایت کرده و جنایت‌های بزرگ آن بر ضد ملت‌خود و سایر ملت‌های منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهند و از تجاوزطلبی این رژیم حمایت می‌کنند. این رویکرد نشان می‌دهد که شعارهای آنها در مورد آزادی و دموکراسی و حقوق بشر یک دروغ  و فریبکاری است که هیچ کس را در میان امت اسلام فریب نخواهد داد.
این بیانیه در پایان تأکید می‌کند: ما در حزب‌الله لبنان گرم‌ترین تهنیت‌ها و تعزیت خود را به خانواده شیخ شهید نمر باقر النمر و برادران و دوستداران و سایر افرادی که در منطقه الشرقیه و جزیره العرب و تمامی دنیای اسلام در مسیر وی قرار دارند، ابلاغ می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که شیخ شهید ما را در رحمت و مغفرت گسترده خود قرار داده و یاد و نام او را عالی رتبه کرده و به عنوان پرچمی در مبارزه با ظلم و دفاع از حق و حقیقت قرار دهد.
رژیم عربستان سعودی با وجود اعتراضات فزاینده جهان اسلام به حکم اعدام شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعی عربستانی، این روحانی مبارز را امروز به اتهام واهی حمایت از تروریسم به شهادت رساند. بیانیه وزارت کشور عربستان با اعلام این مطلب شیخ نمر النمر را مبلّغ فتنه و تفرقه خوانده و این روحانی برجسته را که تنها برای احقاق حقوق مشروع شیعیان و رفع تبعیض و بی‌عدالتی در عربستان مبارزه می‌کرد، به تلاش برای برهم زدن امنیت و فتنه افکنی متهم کرده است.
رژیم آل سعود علاوه بر شیخ نمر باقر النمر، سه مبارز شیعی دیگر به نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبد الکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است. 43 نفر دیگر نیز امروز از سوی رژیم آل سعود اعدام شدند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.