روحانی: از امسال صادرات نفت ایران از عمان انجام می‌شود

رییس جمهوری با بیان این که تا پایان دولت افتتاح ها ادامه دارد، گفت: افتتاح طرح‌ها نشانه بسیار خوبی به عنوان تولید، نشاط ملی و شکست تحریم دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های ملی سازمان مناطق آزاد افزود:  بسیار خوشحالیم که  امروز بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود که منجر به اشتغال بیش از ۵ هزار نفر خواهد شد.  از سوی دیگر افتتاح این طرح ها، موجب آبادانی مناطق آزاد و ویژه کشور می شود که در نهایت به حرکت اقتصادی و تولید کشور منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در اولین پنجشنبه افتتاح پنجشنبه‌ها را در سال جدید آغاز کردیم و تا آخرین فرصت این دولت که پنجشنبه عید سعید غدیر خم خواهد بود، این افتتاح‌ها ادامه خواهد داشت.

روحانی گفت: ۵۸ برنامه افتتاح در سال ۹۹ داشتیم و امروز پنجاه و نهمین افتتاح پنجشنبه‌ها است که امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم این افتتاح‌ها را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: طرح‌های بسیار مهم و عظیمی در سال ۹۹ اعم از افتتاح پالایشگاه های مهم، پتروشیمی، طرح‌های آبی و خاکی و حدود ۵۲ سد در طول این دولت افتتاح شد که تا پایان دولت به ۵۷ خواهد رسید و در کنار آن تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب را افتتاح می کنیم.

از امسال صادرات نفت ایران از عمان انجام می شود

وی در ادامه به دو طرح بزرگ در ماه های آینده اشاره کرد و گفت: طرح لوله گوره جاسک که ۱۰۰۰ کیلومتر لوله گذاری است که بخش بزرگی از صادرات نفت ما از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می‌شود. در تاریخ ایران این اولین بار است که دولتی این افتتاح عظیم را در سال ۱۴۰۰ انجام می‌دهد و آن هم این که از امسال به بعد صادرات نفت ایران از خلیج فارس و از دریای عمان انجام می‌شود.

رییس جمهوری با بیان این که آنهایی که اهل سیاست و استراتژی و مسایل امنیت ملی هستند می‌دانند معنای آن حرف چیست و تا چه حد این طرح مهم است یادآور شد: از آغاز دولت یکی از تاکیدات من به وزیر نفت این بود که چنین طرحی را به ثمر برسانیم. در تحریم گرفتار مساله ای شدیم که لوله های ۴۲ اینچیی که برای این کار لازم بود به ما نمی دادند که دچار مشکل شده بودیم که توانستیم در داخل تولید کنیم و این گره در سال ۹۹ باز شد و این طرح در سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد و در کنار آن احیای دریاچه ارومیه از طرح‌های بسیار مهم برای منطقه شمال غرب کشور است.

روحانی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح چند پروژه مهم در مناطق آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی بودیم. پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه هایی بود که افتتاح شد و بیش از ۵ هزار نفر را مشغول به کار می‌کند که نشان از اهمیت تولید و اشتغال برای ما است؛ بخصوص امسال که ادامه جهش تولید در پی پشتیبانی از تولید، رفع موانع است که این راه را ادامه می دهیم.
وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال گفت: ما نمی‌گذاریم که این نامگذاری در حد نامگذاری باقی بماند و در عمل در سراسر ایران آن را مجسم خواهیم کرد و تا پایان این دولت و تا زمانی که فرصت دارد تلاش خود را انجام می دهیم و انشالله دولت‌های بعدی هم همین راه را ادامه خواهند داد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.