حمایت حداکثری کشورهای اسلامی از انتخاب تبریز به عنوان «شهر نمونه گردشگری ۲۰۱۸ جهان اسلام»

رئیس برنامه توسعه صنایع دستی استانبول انتخاب تبریز را به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ را تبریک گفت و تبریز را شایسته اخذ این عنوان دانست.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در پی انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری برای سال 2018 پیام‌های تبریک از سوی نهادها و سازمان‌های مرتبط با گردشگری ازسوی کشورهای مختلف اسلامی به این شهر ارسال می‌شود.
«نزیه معروف»، رئیس برنامه توسعه صنایع دستی استانبول در پیام تبریک خود ضمن ابراز خرسندی از انتخاب این شهر از سوی کشورهای اسلامی به عضویت ترکیه در کمیته ارزیابی شهرهای منتخب گردشگری برای سال‌های 2017 و 2018 اشاره کرده است.
وی از حمایت حداکثری کشورهای اسلامی از انتخاب تبریز خبر داد و برگزاری جشنواره‌های بین المللی هنری مانند ارسیکا دانشگاه هنر اسلامی تبریز و کسب جوایز متعدد مانند جایزه بین المللی خلاقیت توسط تبریز را از عوامل مطرح و تاثیرگذار بر آرای مثبت داوران دانست.
رئیس برنامه توسعه صنایع دستی استانبول که از شرکت کنندگان در نهمین اجلاس وزاری گردشگری سازمان همکاری اسلامی بوده، وجود موزه‌های تخصصی گوناگون همانند موزه فرش و فعالیت مستمر مراکز فرهنگی در کنار جاذبه‌ها و مراکز تفریحی در تبریز را از دیگر موارد مؤثر بر انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری عنوان کرد.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: تا برنامه‌ها و رویداد پرباری در این رابطه از سوی ایران و شهر تبریز را شاهد باشیم.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.