خبر خوشی که دانشمندان درباره کرونا دادند

چای سبز یکی از مهم ترین موانع آلزایمز و کندی عملکرد مغز به شمار می رود. تحقیقات نشان می دهد که سم زدایی چای سبز، باعث می شود سلول های مغز در گذر عمر، کمتر آسیب ببینند و کارایی خود را حفظ کنند.

دو نویسنده به نام های “هکتور گارسیا” و “فرانچسک میرالس” در کتابی به نام “ایکیگای” کوشیده اند راز طول عمر ژاپنی ها را کشف کنند.

آنها برای یافتن این راز در سرزمینی که بیشترین صد ساله ها را در خود جای داده است، به پژوهشی بزرگ دست زده اند و به جاهای مختلف ژاپن، از جمله اوکیناوا که مهد طول عمر جهان است رفته اند.

چای سبز علیه کرونا

کووید – ۱۹ به سلول می چسبد، وارد آن می شود و کنترل سلول انسانی را به دست می گیرد و خود را تکثیر می کند. این خلاصه داستان کرونا در بدن ماست و بقیه اش بستگی دارد به میزان مقاومت بدن در برابر این مهاجم بی رحم.

اما نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان امریکایی، امیدهای تازه ای را پیش روی ما گذاشته است: چای سبز، نمی گذارد ویروس کرونا به سلول های بدن مان بچسبد؛ خبری شاید خوش تر از کشف واکسن کرونا که معلوم نیست کی به دست مان برسد!

عصر ایران به نقل از ژورنال پزشکی “BioRxiv” گزارش می دهد که ماده ای در چای سبز وجود دارد می تواند با جلوگیری از اتصال نوع جدید ویروس کرونا به سلولهای انسانی، از ابتلا به بیماری کووید۱۹ به ویژه در انواع شدید و جهش یافته ویروس، جلوگیری کند.

بر اساس یافته های این تحقیق، ماده ای به نام “اپی گالوکاتکین گالات (EGCG)”موجود در چای سبز حتی می تواند تا حد زیادی در جلوگیری از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا که طی ماه های گذشته نگرانی گسترده ای را در دنیا سبب شده، موثر باشد.
چای سبز همچنین با pH اسیدی بالایی که دارد می تواند به کاهش خطر ابتلا به علائم شدید کووید۱۹ کمک کند.

بی جهت نیست که بی بی سی چندی پیش گزارش خود درباره کرونا در ژاپن را با این عنوان منتشر کرد:”چرا آمار مرگ و میر کرونا در ژاپن به طرز مرموزی پایین است؟” ؛ گزارشی که هر چند در آن نامی از چای سبز نبود، ولی به فرهنگ ژاپنی اشاره داشت که چای سبز، یکی از بخش های جدایی ناپذیر آن است.
همچنین می توان دستکم درصدی از آمار پایین کرونا در چین را نیز به مصرف چای سبز در این کشور ربط داد که ۸۰ درصد چای سبز جهان را تولید می کند.

خواص دیگر چای سبز

چای سبز، علاوه بر عملکرد قدرتمند در برابر کرونا، خواص دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنتی اکسیدان قوی؛ محافظ قلب و ضد سرطان

ترکیبات آنتی‌اکسیدان‌ موجود در چای سبز مانعی بزگر در برابر بیماریهای قلبی و سرطان است.
محققان دانشگاه مریلند می گویند چای سبز سرعت تکثیر سلول های سرطانی در پوست، معده، مری، روده بزرگ، ریه، پانکراس، مثانه، تخمدان، و پستان را کاهش می دهد. همچنین روند تومورها را نیز کند می کند.
بررسی های دیگر نشان می دهد نوشیدن ۵ فنجان چای سبز در روز گسترش سلول های سرطانی را کند می کند و ضریب عود سرطان را پس از درمان کاهش می دهد.

تقویت کننده عملکرد مغز

چای سبز یکی از مهم ترین موانع آلزایمز و کندی عملکرد مغز به شمار می رود. تحقیقات نشان می دهد که سم زدایی چای سبز، باعث می شود سلول های مغز در گذر عمر، کمتر آسیب ببینند و کارایی خود را حفظ کنند. کسانی که مدام چای سبز می خورند، حافظه بهتری از دیگران دارند.
مطالعه موسسه ملی سرطان آمریکا حاکی از آن است که تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر ، ارتباط معنی داری با مصرف چای سبز دارد.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی

کاتچین موجود در چای سبز، مانع لخته شدن خون و سکته قلبی می شود. همچنین جریان خون در بدن را بهبود می بخشد.

کنترل بیماری های خودایمنی

در چای سبر ماده ای به نام “اپی گالوکاتچین گالات” وجود دارد که کمک زیادی به کنترل بیماری‌های خودایمنی و مهار آن می‌کند.

تقویت کننده سیستم دفاعی بدن

چای سبز سلول‌های T خون را افزایش دهد. وظیفه این سلول‌ها ارتقاء سطح ایمنی و سیستم دفاعی بدن است.

بهسازی پوست

چای سبز، ضد اشعه ماوراء بنفش است. یک پژوهش نشان می دهد افرادی که هر روز یک فنجان چای سبز می‌نوشند، ۲۲ درصد کمتر دچار آفتاب‌سوختگی پوست می‌شوند و پوست شفاف تری دارند.

ضد چربی و کلسترول

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اعلام کرده است که نوشیدن روزانه دستکم ۳ فنجان چای سبز، می تواند به کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید بینجامد.

کاهش وزن

چای سبز سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و مصرف مستمر آن می تواند به کاهش وزن کمک کند.

میزان و نحوه مصرف

برای فردی با شرایط معمولی، مصرف روزانه ۳ لیوان چای سبز مناسب است.
چای سبز، طعمی گس دارد و برای کسانی که به آن عادت ندارند، چندان خوشایند نیست.
بنابراین می توانید آن را با نبات، دارچین، هل، لیموترش، زنجبیل، نعناع، گل یاس، زعفران، گل محمدی و نظایر این ها میل کنید.
یا می توانید هر بار که چای سیاه دم می کنید، کمی هم چای سبز بدان اضافه کنید؛ هر چند که چون دما و زمان دم کردن چای سبز و سیاه یکی نیست، بهتر است جداگانه دم شوند و موقع سرو کردن، با هم آمیخته شوند.

توصیه ما این است که کم کم ذائقه خود را به چای سبز خالص عادت دهید که واقعاً می ارزد.

طرز تهیه و چای سبز

– وقتی که آب جوش آمد، کمی صبر کنید تا دمای آن اندکی کاهش یابد (بین ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد). آب جوش را روی برگ های چای سبز نریزید.

– به ازای یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری چای سبز درون قوری بریزید.( بهتر است قوری، چینی یا شیشه ای باشد). در قوری را ببندید.

– حدود ۳ دقیقه صبر کنید تا چای دم بکشد. اگر از چای سبز کیسه ای استفاده می کنید تا ۱۰ دقیقه صبر کنید.

زمان مناسب برای نوشیدن چای سبز

چای سبز را ناشتا نخورید. بلافاصله بعد از غذا هم نخورید چون مانع جذب آهن می شود. بهترین موقع، زمانی است که گرسنه نیستید و حدود دو ساعت از غذا خوردن تان گذشته است.

پژوهش ها نشان می دهند مصرف یک استکان چای سبز قبل از تمرینات ورزشی، میزان چربی سوزی را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

قبل از خواب هم نخورید چون کافئین موجود در چای سبز ممکن است خواب تان را دچار اختلال کند.

نحوه نگهداری

بهتر است چای را اعم از سبز و سیاه، در ظروف فلزی و ترجیحا آلومینیومی نگه دارید. بعد از آن بهترین گزینه، ظروف شیشه ای تیره است.
حتماً چای را در محلی دور از نور و رطوبت نگه دارید.

احتیاط ها

اگر بیماری خاصی مانند دیابت، کم خونی، ناراحتی های قلبی و کبدی، اسهال، آب سیاه چشم و … دارید یا باردار هستید، قبل از شروع به مصرف چای سبز با پزشک تان مشورت کنید.
در هر حال، در مصرف چای سبز، زیاده روی نکنید.

سخن پایانی

از همین امروز، مصرف چای سبز را شروع و از آن به عنوان سلاحی علیه کرونا استفاده کنید.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.