مالیات 300 هزار تومانی مسکن مهر به ازای هر واحد

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد: بر اساس بخشنامه‌های سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان تامین اجتماعی، مالیات هر واحد مسکن مهر 300 هزار تومان به اضافه مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح و حق بیمه پروژه‌های مسکن مهر به ازای هر مترمربع واحد مسکن مهر برابر 5 هزار و 200 تومان است.

علی پورکریم با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه مبلغ دیگری به جز مبالغ فوق از متقاضی و تعاونی‌ها مجاز نیست، اظهار کرد: با توجه به مراجعه تعاونی‌ها در خصوص هزینه قابل پرداخت مالیات مسکن مهر، این رقم مبلغ 300 هزار تومان است که توسط تعاونی به اداره کل دارایی استان پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به جلسات برگزار شده با قهرمانی معاون دارایی استان افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده موراد مختلف مورد بررسی و توجه قرار گرفته و اداره کل دارایی استان نیز قول مساعد را جهت تسریع در تعیین تکلیف موضوع مالیات مسکن مهر داده است.
مدیر مسکن و ساختمان با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده تنها بابت خرید مصالح است، گفت: پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر عهده سازنده یا پیمانکار (خریدار مصالح) بوده که بر اساس سال اقدام و درصد اعلام شده برای مالیات بر ارزش افزوده (قانون مالیاتی کشور) پرداخت می‌شود و طبعا هیچ‌گونه مسئولیتی از این جهت متوجه متقاضیان مسکن مهر نیست.
پورکریم در پایان اعلام کرد: بر اساس بخشنامه‌ها و تاکید مجدد قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، به جز مبالغ عنوان شده دریافت هرگونه مبلغی از متقاضیان و تعاونی‌ها با عنوان مالیات و یا مالیات بر ارزش افزوده غیر مجاز نیست.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.