صد هزار نفر از نیروهای ‌آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند‌

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند که در دهه گذشته بی‌سابقه است.

حاجی میرزایی در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به وضعیت آذربایجان‌غربی در شاخص‌های اصلی اظهار داشت: پوشش تحصیلی این استان کمتر از میانگین کشوری است و این شاخص برای دختران ۴۷.۸ بوده که هفت دهم درصد کمتر از میانگین  است.

وی افزود: در آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش این استان کمتر از میانگین و در رتبه ۲۷ کشور است در حالی‌که این موضوع فوق‌العاده اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ۶ درصد دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه آذربایجان‌غربی در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند و آینده رشته‌های مهندسی با مشکل مواجه است و باید فکری اساسی برای آن شود.

وی با بیان اینکه ضریب بهره‌برداری از کلاس درس در آذربایجان‌غربی از میانگین کشوری بالاتر است گفت: متوسط سرانه فضای کلاسی استان ۴.۰۵ متر است که از میانگین کشوری کمتر است و توزیع آن نرمال نیست.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: ۲۰ درصد از فضای آموزشی آذربایجان‌غربی فرسوده و تخریبی است و لازم است برای استاندارد سازی فصای آموزشی اقدام شود.

وی با اشاره به پیگیری مشکل همکارانی که از  دانش سرا وارد این نهاد شده‌اند افزود: به معاونت حقوقی درباره پیگیری مشکل آنان ماموریت داده‌ام تا کمک و پیگیری کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.