احتمال جنگ قیمتی جدید با افزایش تولید نفت آمریکا

مدیرعامل شرکت نفتی پایونییر نچرال ریسورسز آمریکا اعلام کرد که احیای تولید نفت آمریکا، به یک جنگ قیمتی دوباره منجر می‌شود.

اسکات شفیلد اعلام کرد که در صورت احیای تولید نفت آمریکا و افزایش عرضه نفت این کشور به مقدار یک میلیون بشکه در روز، صنعت نفت ایالات متحده با جنگ قیمتی دیگری روبه‌رو می‌شود.

ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه (اوپک پلاس) مارس سال گذشته میلادی و پس از سقوط تقاضا در پی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و رسیدن تولید نفت خام ایالات متحده به ۱۳ میلیون بشکه در روز و چند هفته پیش از این همه‌گیری، شکسته شد.

اسکات شفیلد گفت: اوپک و روسیه از رشد بیش از حد ما ناراحت بودند، اگر ما افزایش (تولید) بیش از حد را آغاز کنیم، شاهد جنگ قیمتی دیگری خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش مازاد روزانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان در اوایل سال جاری میلادی و غافلگیری بازار اعلام کرد که همچنان معتقد است تولید نفت ایالات متحده دوباره افزایش نخواهد یافت، زیرا تولیدکنندگان از عواقب افزایش تولید آگاه هستند و به محدودیت عرضه ادامه خواهند داد.

مدیرعامل این شرکت بزرگ تولیدکننده نفت شیل تصریح کرد: اگر سال آینده یک میلیون بشکه در روز به تولید بیفزاییم، به نظر من با جنگ قیمتی دیگری وارد سال ۲۰۲۳ خواهیم شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (IEA) برآورد کرده است که تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۲۲، در مقایسه با میانگین سه ماه دوم ۲۰۲۱، یک میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

بر اساس برآورد اخیر این نهاد، تولید نفت این کشور قرار است از میانگین ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماه دوم امسال به حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماه چهارم برسد.

انتظار می‌رود تولید نفت ایالات متحده در سه ماهه چهارم سال آینده، به‌طور میانگین به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز و حدود ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه در روز برسد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.