استقلال و پرسپولیس در آسیا با هم روبرو می‌شوند؟

در صورت صعود استقلال و پرسپولیس به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا احتمال دربی آسیایی وجود دارد.

صدرنشینی پرسپولیس و استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سبب شده تا این دو تیم شانس اول صعود به مرحله حذفی لقب بگیرند. نگاهی خواهیم داشت به احتمالات تقابل سرخابی‌های پایتخت و رقم خوردن اولین دربی آسیایی.

پرسپولیس صدرنشین، استقلال صدرنشین؛ ۱۰ درصد

اگر هر دو تیم پرسپولیس و استقلال مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با صدرنشینی به اتمام برسانند، فقط یک احتمال از ۱۰ احتمال، سرخابی‌ها را مقابل هم قرار می‌دهد. آن یک حالت، صعود تیم دوم گروه‌ خودشان به همراه تیم دوم گروه A، گروهی که الهلال در آن حضور دارد، است.

پرسپولیس صدرنشین، استقلال تیم دوم؛ ۴۰ درصد

اگر پرسپولیس جایگاه کنونی‌اش را حفظ کند اما استقلال قافیه را به رقبا ببازد، وقوع دربی آسیایی، بالاترین احتمال را برای پرسپولیس خواهد داشت و هیچ حریفی به اندازه استقلال به این تیم نزدیک نخواهد بود. یعنی از ۱۰ حالت ممکن، ۴ تا حکم به دربی می‌دهند و ۶ تای دیگر هم حالت های متفاوت هستند.

پرسپولیس تیم دوم، استقلال صدرنشین؛ ۲۰ درصد

اگر عکس اتفاق بالا رخ دهد، دو حالت حکم به دیدار پرسپولیس و استقلال می‌دهند. برای استقلال در صورت صدرنشینی، محتمل ترین اتفاق، تقابل با بهترین تیم دوم گروه A یعنی تیمی از بین استقلال تاجیکستان، شباب الاهلی امارات و آلمالیق ازبکستان است. دو حالت هم دیدار با پرسپولیس را نشان می‌دهد؛

۱. صعود تیم دوم گروه های B، C و E  و همچنین

۲. صعود تیم دوم گروه‌های B، D و E

پرسپولیس تیم دوم، استقلال تیم دوم؛ صفر درصد

تیم‌های دوم هرگز در مرحله یک هشتم نهایی تقابلی باهم نخواهند داشت و پرسپولیس و استقلال نیز اگر به عنوان بهترین تیم دوم صعود کنند، حداقل در مرحله اول حذفی باهم روددرو نخواهند شد. البته احتمال اینکه این دو تیم هر دو در گروه خودشان دوم شوند هم خیلی کم است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.