کرایه حمل‌و‌نقل عمومی در پایتخت افزایش یافت

نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر تهران از امروز /چهارشنبه/ اول اردیبهشت ۱۴۰۰ متناسب با مصوبه شورای اسلامی شهر و ابلاغیه فرمانداری تهران، افزایش یافت.

طبق مصوبه شورای اسلامی شهر و با تایید و ابلاغ فرمانداری تهران از امروز اول اردیبهشت ماه افزایش نرخ‌های جدید تاکسی، بلیت مترو و اتوبوس اعمال شد.

نرخ‌های جدید بلیت مترو در پایتخت

بر این اساس، نرخ بلیت‌های مترو تهران حداکثر ۲۵ درصد افزایش یافت که بلیت تک سفره داخل شهری برابر با ۲ هزار تومان، بلیت تک سفره حومه برابر با ۲ هزار و ۳۰۰ تومان، بلیت تک سفره هشتگرد برابر با ۶ هزار تومان و بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی (ره) برابر با ۱۰ هزار تومان است.

همچنین افزایش نرخ کارت‌ بلیت‌های مبلغ‌دار، متناسب با مسافت طی شده حداکثر تا ۲۰ درصد بهای بلیت تک ‌سفره شد.

به منظور تشویق مسافران به استفاده از مترو در جهت کاهش آلودگی هوا، به مسافرانی که در ایستگاه‌های مترو واقع در محدوده طرح ترافیک از مترو استفاده می‌کنند نسبت به اعمال ضریب کاهشی تا ۱۰ درصد و به مسافرانی که در ایستگاه‌های مترو واقع در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا از مترو استفاده می‌کنند نسبت به اعمال ضریب کاهشی تا پنج درصد علاوه بر اعمال سایر ضرایب کاهشی، اقدام می‌شود.

همچنین اگر مسافران نسبت به ارائه مدارک احراز هویت در هنگام خرید یا شارژ کارت‌بلیت مبلغ‌دار اقدام کنند تا پنج درصد ضریب کاهشی برای آن‌ها اعمال می‌شود.

نرخ‌های جدید بلیت اتوبوس در پایتخت

حداکثر نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران نیز تا سقف ۳۵ درصد در حالی اعمال شد که متوسط افزایش نرخ در مجموع از ۲۵ درصد نباید فراتر برود.

همچنین نرخ کرایه خطوط مینی‌بوسرانی شهر تهران در سال ۱۴۰۰ برابر ۹۰ درصد نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی (بر مبنای طول خطوط) اعمال شد.

نرخ کرایه جابجایی مسافر از طریق سرویس‌های دربستی در شهر و حومه شهر تهران، معادل ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

براساس «قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب ۱۳۹۷، ارائه خدمات جابجایی به افراد معلول شدید با مترو و اتوبوس، رایگان است و همچنین نرخ کرایه خودروهای مرکز خدمات حمل و نقل درون شهری سامانه جانبازان، معلولان و مدارس استثنایی نیز به شرح جدول زیر است.

درضمن شهروندان می‌توانند نرخ‌های جدید بلیت خطوط اتوبوسرانی را از سایت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به آدرس https://bus.tehran.ir در روزهای آینده مشاهده کنند.

نرخ جدید کرایه تاکسی در پایتخت

بر اساس مصوبه شورای شهر نرخ کرایه‌های تاکسی تا سقف ۳۵ درصد از امروز افزایش و سه برچسب‌ نرخ کرایه تاکسی داخل خودرو نصب شد.

بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مجاز است نرخ کرایه در نوبت شب از ساعت ۲۲ الی ۶ بامداد را با اعمال ضریب افزایشی حداکثر ۲۰ درصد نرخ‌های مصوب محاسبه و اعمال کند.

بر این اساس رانندگان تاکسی حداکثر می‌توانند سه مسافر و رانندگان ون هفت مسافر را سوار کنند و اضافه سوار کردن مسافران به دلیل شرایط کرونا تخلف است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.