سید حسن خمینی: خون مرحوم النمر باعث احیای تفکر اسلام ناب خواهد شد

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) گفت:خون آن مرحوم(النمر) که عمر خویش را در راه احقاق حقوق مردم آن سرزمین سپری کرد، باعث احیای تفکر اسلام ناب خواهد شد و به امید خدا به نتایج مطلوب خواهد رسید.

در پی به شهادت رساندن حاج شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان توسط رژیم آل سعود، یادگار گرامی امام پیام تسلیتی صادر کرد. 
در پیام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی آمده است: شهادت مظلومانه مرحوم مغفور حاج شیخ نمر باقر النمر رحمه الله علیه بی شک نقطه ننگ دیگری در کارنامه دولت عربستان است. 
وی در این پیام آورده است: خون آن مرحوم که عمر خویش را در راه احقاق حقوق مردم آن سرزمین سپری کرد، باعث احیای تفکر اسلام ناب خواهد شد و به امید خدا به نتایج مطلوب خواهد رسید.
این پیام اینگونه پایان یافته است: خداوند او را با اولیائش محشور گرداند و به بازماندگان وی توفیق پیمودن راه او را عنایت فرماید. 
وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 47 نفر محکوم به جرایم امنیتی صبح امروز در 12 منطقه عربستان اعدام شدند.
در میان فهرست اسامی اعدام شدگان شهید شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان نیز قراردارد.
شهید شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شهید شیخ نمر باقر النمر را تایید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.