۵۰۰ زندانی اوین در دانشگاه تحصیل می کنند

مدیر بازداشتگاه اوین از تحصیل ۵۰۰ زندانی این زندان در دانشگاه خبر داد.

با فرا رسیدن فصل امتحانات پایان ترم نیمسال اول ۹۵-۹۴ مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور، امتحانات مرکز علمی کاربردی بعثت۱ بازداشتگاه اوین در ۳ رشته تحصیلی، تربیت مربی قرآن کریم، مترجمی زبان انگلیسی و مدیریت کسب و کار با حضور بیش از ۱۰۰ دانشجو آغاز شد.
یوسفی مدیر بازداشتگاه اوین گفت: با عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های پیام نور و جامع علمی و کاربردی مددجویان علاقمند به تحصیل می توانند در دوران محکومیت از امکان ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه بهره مند باشند و هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر از مددجویان بازداشتگاه اوین در مقاطع تحصیلی دبیرستان، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند و همزمان درحال طی دوران محکومیت هستند.
وی افزود: رشد علمی و فرهنگی در جامعه از میزان جرایم هر جامعه می کاهد و هرچه باسواد در یک جامعه بیشتر باشد سطح آگاهی و شعور و فرهنگ اجتماعی بالاتر است و به هر میزان اطلاعات و دانش مددجویان و افراد ارتقاء یابد سطح یادگیری و کسب مهارتهای اجرایی در زندان جهت اصلاح و تربیت مجدد نیز افزون خواهد شد. در حال حاضر تحصیل و علم آموزی برای کلیه مددجویان از سطوح مقدماتی تا تحصیلات عالی دانشگاهی در این مرکز امکان پذیر است و هیچ گونه محدودیتی برای ادامه تحصیل حین گذراندن دوران محکومیت برای مددجویان وجود ندارد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.