نوباوه: نمایش چهره زیبا از معصومین می‌تواند تفکر غلطی را پایه‌ریزی کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با مثبت ارزیابی کردن تلاش های صورت گرفته از سوی عوامل ساخت فیلم رستاخیر، درباره انتقادات وارده به آن گفت: به تصویر کشیدن چهره حضرت ابوالفضل(ع) می‌تواند فتح بابی برای نشان دادن تصاویر دیگری از امامان شود که احتمالا مورد پسند مردم مذهبی ایران نخواهد بود.

بیژن نوباوه در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اهمیت نمایش فیلم «رستاخیر» اشاره کرد و درباره کنار آمدن کارگردان این اثر با ممیزی‌های وارد شده به فیلم‌اش، گفت: آقای درویش یکی از بهترین کارگردان‌های سینمای ایران است و ساخت فیلم «رستاخیز» به معنای اینکه اعتقادات مذهبی‌اش با دیگران تفاوت دارد نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درویش در فیلم رستاخیز حرمت بزرگان مذهبی را حفظ کرده است، البته نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) می‌تواند فتح بابی برای نشان دادن تصاویر دیگری از امامان شود که احتمالا مورد پسند مردم مذهبی ایران نخواهد بود.

وی با تاکید براینکه بزرگان دین در این اثر با چهره‌ای زیبا به تصویر کشیده شده‌اند که این اتفاق می‌تواند به مرور تفکر غلطی را پایه‌ریزی کند، توضیح داد: مگر نمی‌شود یک فرد چهره خاص و متفاوتی نداشته باشد اما امام و معصوم هم باشد؟ بنابراین اساسا رفتن به این سمت می‌تواند مسئله و مشکل ایجاد کند.

نوباوه با بیان اینکه اگر آقای درویش نشان ندادن چهره برخی از شخصیت‌ها را قبول کند به اصل داستان او آسیبی وارد نخواهد شد، گفت: مهم هدفی است که دنبال می‌شود و نباید به خاطر موضوعات فرعی از گفتن اصل ماجرا که می‌تواند با نمایش برای مخاطب تا همیشه در تاریخ ثبت شود اجتناب کرد.  

وی با اشاره به مخالفت علما، وزیر ارشاد و رئیس جمهور با نشان دادن چهره بزرگان دین در فیلم رستاخیر، اضافه کرد: کارهای تاریخی زحمت بسیار زیاد و انتقادات و سختگیری‌های زیادی به دنبال دارد، کارگردان فیلم «رستاخیز» نیز نشان داد مرد کارهای بزرگی است که هر کسی توان انجام آن را ندارد اما بهتر است با نظرات و شرایط برای ابتر نماندن زحماتش کنار بیاید.
 
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم آقای درویش به زودی دستیبابی به هدف اصلی خود را به موضوعات فرعی ترجیح خواهد داد و به این نتیجه می‌رسد که بهتر است با نظر منتقدان کنار بیاید، هرچند او به‌عنوان فردی که تمام مراحل ساخت فیلم خود را قانونی طی کرده است حق دارد اما افراد منتقدان نیز نیت خیرخواهانه دارند.

فیلم سینمایی «رستاخیز» به دلیل نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) از سوی علما، وزیر ارشاد و رئیس‌جمهور اجازه نمایش پیدا نکرده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.