«توتول و راز صندوقچه» اواخر دی اکران می‌شود/ فیلمی برای بچه‌ها

تهیه‌کننده فیلم «توتول و راز صندوقچه» با اشاره به آغاز اکران این فیلم از اواخر دی‌ گفت که سینمای ما سلایق مخاطب کودک و نوجوان امروز را نمی‌شناسد.

سعید هاشمی تهیه‌کننده فیلم «توتول و راز صندوقچه» به کارگردانی وحید گلستان با اشاره به اینکه این فیلم از اواخر دی‌ماه در تهران و شهرستان‌ها اکران خواهد شد، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است این فیلم از اواخر دی‌ماه و پس از امتحانات دانش‌آموزان روی پرده برود و ما امیدوارم تماشای این اثر سینمایی خستگی امتحانات را از تن دانش‌آموزان به در کند.

وی در پاسخ به اینکه اکران در آستانه جشنواره فیلم فجر فرصت خوبی برای دیده شدن یک اثر نیست چرا این نوبت اکران را انتخاب کردید؟ بیان کرد: جامعه هدف ما دانش‌آموزان و خانواده هایشان هستند که این افراد کمتر درگیر جشنواره فیلم فجر می شوند همچنین ما به سانس های صبح توجه ویژه داریم و فکر می کنیم این اثر می‌تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

هاشمی با اشاره به اینکه «توتول و راز صندوقچه» اولین محصول مشترک وزارت آموزش و پرورش و بنیاد سینمایی فارابی، توضیح داد: امیدوارم این اتفاق سرمنشاء ساخت فیلم‌های مشترک دیگری باشد. ما در این ۳ سال خیلی تلاش کردیم تا راه برون رفتی از بن بست اکران و سالن‌های خالی فیلم‌های کودک و نوجوان به دست آوریم و معتقدیم فیلمسازان سینمای کودک و نوجوان اکثرا با ذهنیت دهه ۶۰ برای این گروه سنی فیلم می سازند و به همین دلیل کودکان و نوجوانان آثار ما را دوست ندارند. سینمای ما سلایق مخاطب کودک و نوجوان امروز را نمی‌داند و اگر فیلمی مانند «شهر موش‌ها» اکران موفقی دارد به پشتوانه نوستالژیک بودن آن است و بیشتر هم بزرگسالان تماشاگر آن بودند.

این تهیه‌کننده با ابراز تأسف از اینکه بچه‌های ایرانی سال‌ها است از دیدن فیلم خوب و مناسب سن‌شان در سینما محروم مانده‌اند، گفت: فیلم ما هم بدون نقص نیست و از الآن بابت ضعف‌های آن عذرخواهی می‌کنم ولی ما تمام سعی خود را کردیم تا فیلمی بسازیم که گروه سنی ۷ تا ۱۰ سال از دیدن آن راضی باشد.

وی درباره تبلیغاتی که برای زمان اکران این فیلم در نظر گرفته‌اند، اظهار کرد: سال‌های ۹۲-۹۱ وزارت آموزش و پرورش سی دی‌های کمک آموزشی برای والدین تهیه کرد که در آن سی دی‌ها بخش‌هایی از موشن‌ها و عکس‌های بازیگران و شخصیت توتول به نمایش درآمده است که با توزیع این سی دی‌ها بین دانش آموزان، آن‌ها به نوعی با فیلم ما آشنا شده‌اند. ضمن اینکه از تبلیغ در مجله و سایت رشد نیز بهره‌مند شده‌ایم و تلویزیون هم قرار است تیزرها و زیرنویس‌هایی برای این فیلم پخش کند.

هاشمی با اشاره به اینکه فیلم «توتول و راز صندوقچه» قرار است در گروه آزاد روی پرده برود، گفت: ما روی اکران صبح‌ها حساب کرده‌ایم. همچنین در شهرهایی که سالن سینما وجود ندارد از فضای مدارس و مراکز کانون پرورشی کودکان و نوجوانان بهره می‌بریم.

تهیه‌کننده فیلم «توتول و راز صندوقچه» با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه هایی بین مدیران فارابی و وزارت آموزش و پرورش می‌تواند تولیدات مشترک در سینمای کودک و نوجوان را رونق بخشد، تشریح کرد: عادت دادن بچه‌ها به دیدن فیلم در سینما مسأله بسیار مهمی است و اولین گام ما باید این باشد که دانش‌آموزان را با سالن‌های سینما آشتی دهیم و برای تحقق این امر می‌توان حتی انیمیشن خارجی هم نمایش داد. ضمن اینکه من معتقدم انیمیشن‌های ایرانی خیلی خوبی هم داریم که می‌توانند در قالب بسته‌های متنوع در سینماها به نمایش درآیند. باید کاری کنیم که صبح‌ها سینماها در اختیار دانش آموزان باشد و یا سینماهای مخصوص آن‌ها ساخته شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.