جزئیات دریافت وام ازدواج سال ۱۴۰۰

مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: وثایق وام ازدواج، حساب یارانه و سفته است که بانک‌ها بر اساس شرایط متقاضی و اعتبار سنجی، نسبت به دریافت وثایق کافی اقدام می‌کنند.

شهرزاد دانشمندی در خصوص ابلاغ پرداخت وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی به بانک‌ها و زمان اجرای آن گفت: به محض ابلاغ قانون بودجه از سوی دولت به بانک مرکزی، موضوع به بانک‌ها ابلاغ شد و تاکنون هم ۲۷ هزار و ۵۱ نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شدند و بقیه افراد هم در صف بررسی مدارک هستند.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: به موجب قانون تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج افرادی که از سال ۹۷ به بعد ازدواج کردند و تاکنون وام ازدواج دریافت نکردند، با مراجعه به سامانه می‌توانند مشخصات خودشان را ثبت و بانک عامل و شعبه مورد نظر را انتخاب کنند.

دانشمندی ادامه داد: بانک‌ها پس از تامین اعتبارات متقاضی را برای مراجعه به بانک از طریق پیامک مطلع می‌کنند و متقاضیان با ارائه وثایق از این وام بهره‌مند می‌شوند.

او افزود: حسب قانون تسهیلات ازدواج ۷۰ میلیون تومان است، برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال سقف وام ۱۰۰ میلیون تومان است. همچنین برای ایثارگران در هر دو گروه این مبلغ دو برابر است.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی در خصوص وثایق تسهیلات ازدواج توضیح داد: در متن قانون وثایق، اعتبار سنجی، حساب یارانه‌ای افراد و یا سفته است. بانک‌ها براساس اعتبار سنجی که انجام می‌دهند نسبت به دریافت وثایق کافی اقدام می‌کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.