کرونای هندی تهدیدی جهانی است!

ماریا ون کرخوف مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی گفت: نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به B.۱.۶۱۷ در مطالعات اولیه نشان داده که بسیار آسانتر از نوع اولیه این ویروس منتقل می شود و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این نوع از ویروس می تواند برخی از سازوکارهای محافظتی واکسن ها را دور بزند، هر چند که هنوز واکسن ها موثر قلمداد می شوند.

ماریا ون کرخوف مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی در زمینه بیماری کووید-۱۹ گفت: این سازمان ویروس کرونای هندی را که سه بار جهش یافته و بسیار مسری است، از «نوع نگران کننده» این ویروس طبقه بندی کرده و این موضوع نشان می دهد که ویروس کرونای هندی اکنون به تهدیدی علیه سلامت جهان تبدیل شده است.

شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از این مقام  سازمان جهانی بهداشت افزود: سازمان متبوعش جزییات بیشتری را بر اساس گزارش هفتگی این سازمان درباره همه گیری کرونا در روز سه شنبه ارائه می دهد اما نوع جهش یافته ویروس موسوم به B.۱.۶۱۷ در مطالعات اولیه نشان داده که بسیار آسانتر از نوع اولیه این ویروس منتقل می شود و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این نوع از ویروس می تواند برخی از سازوکارهای محافظتی واکسن ها را دور بزند، هر چند که هنوز واکسن ها موثر قلمداد می شوند.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد در عین حال گفت که به مطالعات بیشتری نیاز هست.

سازمان جهانی بهداشت گفته اگر یک نوع از ویروس جهش یافته سرعت انتقال بیشتری داشته باشد، قدرت کشندگی بیشتر و مقاومت آن دربرابر درمان یا واکسن ها بیشتر باشد می تواند «نگران کننده» قلمداد شود.

نوع جهش یافته ویروس کرونا در هند بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز روزانه به طور متوسط به مرگ سه هزار و ۸۷۹ نفر منجر می شود هر چند گزارش های رسانه ها نشان می دهد که آمار رسمی کمتر از شمار واقعی جان باختگان ارائه می شود.

آمار این دانشگاه نشان داده که در هفت روز گذشته دستکم روزانه حدود ۳۹۱ هزار مورد جدید به ویروس مبتلا شده اند که افزایش ۴ درصدی نسبت به یک هفته قبل را نشان می دهد. ویروس جهش یافته هندی تاکنون به برخی کشورها از جمله آمریکا نیز سرایت کرده است.

کرونا تاکنون باعث ابتلای بیش از ۱۵۹ میلیون نفر  در سطح جهان شده که از این تعداد  سه میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۹۴ نفر  جان خود را از دست داده اند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.