گزارشگر شهرآورد ۹۵ به رکورد فردوسی‌پور و خیابانی رسید!

گزارش بازی شهرآورد نود و پنجم پایتخت به فردی سپرده شده است که در ۱۰ شهرآورد اخیر استقلال و پرسپولیس هم بیشترین سهم گزارش را داشته است.

نگاهی به ۱۱ دوره اخیر بازی‌های دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس، حاکی از این است که گزارش این دیدارها تنها بین سه نفر تقسیم شده است.

محمدرضا احمدی، جواد خیابانی و عادل فردوسی‌پور، سه گزارشگری هستند که ۱۱ شهرآورد (دربی) اخیر پایتخت را گزارش کرده‌اند و از این بین سهم محمدرضا احمدی بیش از دو نفر دیگر است.

اگر به ۱۱ بازی قبل برگردیم و شهرآورد ۸۵ را به یاد آوریم، به نام عادل فردوسی‌پور می‌رسیم. فردوسی‌پور در سال ۹۶، گزارش هشتاد و پنجمین دربی پایتخت و در حقیقت آخرین گزارش بازی دیدار استقلال و پرسپولیس توسط خودش را ثبت کرد و پس از آن برای همیشه از صحنه گزارش مسابقات فوتبال در تلویزیون کنار گذاشته شد.

با کنار گذاشته شدن گزینه عادل فردوسی‌پور توسط مدیران شبکه سه ـ فردی که اتفاقا پیشتر گزینه اصلی گزارش دیدارهای استقلال و پرسپولیس به درخواست بینندگان تلویزیون محسوب می‌شد ـ در دوره‌های بعدی گزارش این مسابقات به محمدرضا احمدی و جواد خیابانی رسید که باز هم از بین این دو نفر، احمدی با هفت گزارش، از سهم بیشتری برخوردار بوده است.

جواد خیابانی هم در دو بازی ـ یعنی دربی‌های ۹۴ و ۹۰ ـ به‌عنوان گزارشگر پشت میکروفن رفته است.

هرچند برای شهرآورد ۹۴ نام یک گزارشگر جوان هم به عنوان گزینه‌ای برای گزارش معرفی شد، اما در نهایت مدیران شبکه، ریسک آوردن یک گزارشگر جدید را برای بازی حساس استقلال و پرسپولیس به جان نخریدند و به همان گزارش جواد خیابانی رضایت دادند.

اما دربی امروز ـ جمعه ـ ۲۴ اردیبهشت ماه ـ پایتخت که ساعاتی دیگر آغاز می شود، بار دیگر به محمدرضا احمدی سپرده شده است؛ فردی که پس از کنار گذاشته شدن عادل فردوسی‌پور، با گزارش بازی‌های شهرآورد در دوره‌های ۹۳، ۹۲، ۹۱، ۸۹، ۸۸ ، ۸۷ و ۸۶ از بیشترین سهم گزارش در ۱۰ ـ ۱۱ دوره اخیر برخوردار بوده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.