خادم: المپیک سردار جنگجو می‌خواهد، نه سرباز جنگی

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد کشتی ایران در المپیک سردار جنگجو می‌خواهد، نه سرباز جنگی.

 رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: با توجه به برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل، و شرایط خاص و متفاوت برنامه‌ها در سال المپیک، انتخابی تیم ملی سال فنی ۹۵-۹۴ در دو مرحله برگزار شد که در مرحله دوم آن  فقط برترین‌های فنی هر وزن مجوز حضور داشتند.
رسول خادم با بیان این مطلب افزود: امسال دو مسابقه بین‌المللی «جام جهان پهلوان تختی» و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، به عنوان مراحل اصلی انتخابی مدعیان حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل، در اوزان دارای سهمیه المپیکی، در نظر گرفته شد، البته مطابق فرایند، حتماً جدای از نتایج انتخابی تیم ملی، سوابق حضورکشتی‌گیران در رقابت‌های بین‌المللی و در واقع کارنامه کشتی‌های خارجی کشتی‌گیران مذکور نیز به طور جدی، در تصمیم‌گیری نهایی شوراهای فنی موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: شوراهای فنی، در چهار وزن از کشتی آزاد و فرنگی که سهمیه نداشتیم، شرایط خاص دیگری را در نظر گرفتند. با توجه به اینکه سهمیه کسب شده از سوی کشتی‌گیران در رشته کشتی،  به شخص دریافت کننده سهمیه  تعلق ندارد و باصطلاح اسمی نیست، بلکه به کشور تعلق می‌گیرد، شوراهای فنی کشتی آزاد و فرنگی، به منظور تشویق قهرمانان با تجربه و مطرح هر وزن برای کسب سهمیه در اوزان فاقد سهمیه، اجازه داد تا در صورت کسب سهمیه در این اوزان، کشتی‌گیران سهمیه گیرنده، به همراه سایر کشتی‌گیران واجد شرایط و برتر هر وزن از نظر کادر فنی، بتوانند در رقابت‌های بین‌المللی، محک نهایی خورده و نفر برتر هر وزن تعیین شود. ضمن اینکه باید توجه کنیم با لحاظ کردن فاصله زمانی کوتاه بین تاریخ برگزاری مسابقات مرحله اول گزینشی در قزاقستان و مسابقات انتخابی نهایی تیم ملی، شرکت  در هر دو مسابقه، به دلیل وزن کم کردن، محدودیت زمان ریکاوری و قرار گرفتن کشتی‌گیر سهمیه گیرنده در شرایط نابرابری نسبت به رقبای خود که در شرایط طبیعی تمرینات  خود را دنبال می‌کردند، منطقی نبود.
دارنده مدال برنز المپیک بارسلون افزود: در دو وزن دارای سهمیه المپیک نیز از سوی شوراهای فنی کشتی آزاد و فرنگی، وضعیت متفاوتی نسبت به دو رویکرد فوق تشخیص داده شد. یکی ۵۷ کشتی آزاد و دیگری سعید عبدولی در کشتی فرنگی. ملی پوش ۵۷ کیلو کشتی آزاد در رقابت‌های المپیک را مانند وزن ۱۲۵ کیلوگرم باید در یکی از تورنمنت‌های بین‌المللی انتخاب نمود، و سعید عبدولی با حضور در انتخابی تیم ملی در مرحله اول عملاً با تمامی رقبای داخلی خود، رقابت کرده  و عنوان نخست را به دست آورده بود و تکرار این مسابقات در وزن ۷۵ کیلوگرم فرنگی، تا حدودی غیرضروری تشخیص داده شد.
دارنده دو مدال طلای جهان خاطرنشان کرد: به تازگی نیز رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم و قاسم رضایی در وزن ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی اعلام کردند که به دلیل مصدومیت قادر به شرکت در مسابقات انتخابی نیستند. این موضوع طبق فرآیند انتخاب تیم‌های ملی به کمیسیون ویژه پزشکی زیر نظر فدراسیون پزشکی ارجاع شده و با توجه به نظر پزشکان متخصص  در  این کمیسیون،  این دو کشتی‌گیر قادر به حضور در رقابت‌های انتخابی نبودند. شوراهای فنی تیم‌های ملی پس از مسابقات انتخابی در روز ۲۷ فروردین ماه، با توجه به گزارش کمیسیون پزشکی و نظر کادر فنی، در مورد شرایط برگزاری رقابت‌های انتخابی در این اوزان تصمیم‌گیری خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که نفرات جدیدی نیز در این اوزان دعوت شوند‌، البته این موضوع بستگی به نظر کادرهای فنی و پذیرش شوراهای فنی دارد.
خادم با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی در سه وزن کشتی آزاد و یک وزن کشتی فرنگی در روز جمعه گفت: پس از برگزاری این مسابقات در مورد  ملی‌پوشان این اوزان تصمیم‌گیری می‌شود. شرکت در این رقابت‌ها قطعا اصل اول در انتخاب فرد برتر در این اوزان خواهد بود اما طبق فرآیند انتخاب تیم‌های ملی، این احتمال وجود دارد که نیاز باشد عملکرد کشتی‌گیران برتر  این اوزان، برای شفاف شدن وضعیت از نظر شوراهای فنی، و انتخاب فرد برتر مجددا در رقابت‌های بین‌المللی دیگری نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
دارنده مدال نقره جهان خاطرنشان کرد: المپیک «سردار جنگجو» می‌خواهد نه «سرباز جنگی». مطمئن باشید نحوه عملکرد در مسابقات بین‌المللی، شیوه جنگندگی و مبارزه، تسلیم ناپذیری تا سرحد  مرگ، توان به نمایش گذاشتن جسارت و غیرت ایرانی، توام با هوشیاری و زیرکی لازم در نبرد با حریفان، از اهمیت بالایی برای کادرهای فنی تیم‌های ملی، و شوراهای فنی، در انتخاب ملی‌پوشان المپیکی برخوردار است. مردم عزیز و پهلوان دوست کشورمان نیز، به خوبی این ویژگی‌ها را در میان قهرمانان ورزش ملی خود دنبال می‌کنند و در این تشخیص همراه کادرهای فنی خواهند بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.