تا پایان ۱۴۰۰ واکسیناسیون کرونا در کشور کامل می‌شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام کرونا روزهای مظلومانه‌ای را سپری کردیم، گفت: همانطور که طاعون تکلیف جهان را متفاوت کرد، کرونا نیز به عنوان معیار و شاخصی بسیار تعیین کننده، قدرت مدیریت کشورها را در ایام کرونا و پسا کرونا نشان خواهد داد.

نمکی بیان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون جمعیت ۷۵ سال را آغاز کردیم و اواخر هفته روی ۷۰ سال رفته و بعد روی ۶۵ سال و ۶۰ سال می آییم. تا پایان خرداد ماه و واوایل تیر ماه ان‌شاءالله جمعیت بالای ۶۰ سال کشور را واکسینه می‌کنیم. در کنار آن بیماران صعب‌العلاج و سرطانی را هم واکسینه می‌کنیم.

وی گفت: ۸۷ درصد از مرگ‌های کرونا در این گروه اتفاق می‌افتد؛ یعنی افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص. ان‌شاءالله طبق سند ملی واکسیناسیون پیش می‌رویم. داریم به سمت واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تا می‌رویم. سه چهار محموله هم در این هفته دریافت می‌کنیم.

نمکی گفت: از خرداد ماه هم واکسن‌های ملی‌مان می آید و افتخار جدیدی برای کشور ثبت خواهد شد. وقتی از تولید داخلی واکسن کرونا حرف می‌زدیم، برخی ما را مسخره می‌کردند و می‌گفتند این خالی بندی است  و می‌خواهد کاندید ریاست جمهوری شود، اما دیدند که افتخار ما کسوت سربازی برای جمهوری اسلامی است و اگر در این راه خدا عزت دهد و سرباز لایقی باشم، بزرگترین افتخار ماست. خیلی ها این حرف را مسخره کردند و غیرقابل انجام دیدند، اما امروز به جرات می‌گویم که ایران در ماه‌های آینده یکی از بهترین، موفق‌ترین و نام آورترین تولیدکنندگان واکسن کووید-۱۹ خواهد بود و علاوه بر واکسنی که از بیرون می‌آوریم در تابستان سرعت واکسیناسیونمان چند برابر شده و جمعیت‌های بیشتری را واکسینه می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: تا قبل از پایان ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی خواهد بود که واکسیناسیونش را کامل خواهد کرد و آن زمان با دل راحت می‌گوییم که نماز جمعه و مراسمات برگزار شود و کسب و کار مردم رونق پیدا کند.

وی درباره کسری  امکانات در بیمارستان ها نیز گفت: این موارد را حتما دنبال می‌کنم و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد افتتاح پروژه‌های بیشتر باشیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.