معاون وزیر تجارت بین الملل ایتالیا: :انقلابی در روابط تجاری ایران و ایتالیا رخ داده است

معاون وزیر تجارت بین الملل ایتالیا گفت: هیات ایتالیایی به ریاست نخست وزیر اکنون در این جا است تا قراردادهای بسیار زیادی که بین ایران و ایتالیا امضا شده است را عملیاتی و اجرا کند.

«ایوان اسکالفاروتو» (Ivan Scalfarotto) روز چهارشنبه در همایش تجاری ایران و ایتالیا در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران ضمن اشاره به تاریخ چند هزار ساله دو ملت ایران و ایتالیا افزود: ما می خواهیم مردم این ارتباط تاریخی چند هزار ساله را در زندگی روزمره خود احساس کنند.
این مقام مسئول ایتالیا افزود: دیروز قرارداد مهمی در حوزه راه آهن امضا شد که تکمیل آن در زندگی روزمره مردم اثر می گذارد. تکمیل این قرارداد فاصله ها و زمان سفر را کاهش می دهد و برقراری روابط تسهیل می شود. ما می خواهیم همه قراردادها زندگی روزمره مردم را عوض کند و فکر می کنم ما موفق عمل می کنیم.
اسکالفاروتو افزود: شرکت بیمه ساچه چهار میلیارد یورو اعتبار برای تضمین صادرات اختصاص داده که یک پوشش بیمه ای صد در صدی برای صادرات است. بسیاری از بانک های ایتالیا اکنون در تهران هستند و خدمات مالی که ارائه خواهند داد این پیام را به جامعه جهانی می دهد که ایران مکانی امن برای بازرگانی است.
وی افزود: ارائه خدمات مالی در راستای سخنان رنتزی نخست وزیر ایتالیا است که می خواهد بانک های بین المللی از حالت احتیاطی که نسبت به ایران دارند، خارج شوند.
معاون وزیر تجارت بین الملل ایتالیا گفت: همه برنامه های ما در ایران یک طرح سازمانی در راستای این است که ایتالیا می خواهد روابط تجاری خود را با ایران به سطح پیش از تحریم برساند.
نشست تجاری ایران و ایتالیا صبح امروز با حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در محل اتاق بازرگانی آغاز به کار کرد.
در این نشست ۱۲ قرارداد و پیش قرارداد بین هیات های تجاری اقتصادی دو طرف امضا شد.
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سفیر ایتالیا در تهران، مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت و محسن جلال پور رئیس اتاق ایران در این نشست حضور دارند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.