آمریکا برای جلوگیری از پیشروی نیروهای سوریه به حلب به تقلا افتاده است

در حالی که ارتش سوریه برای ضربه نهایی و مرگبار به تروریست های ضدسوری در حلب و آزادسازی این شهر آماده می شود، آمریکا که نقشه های خود را شکست خورده می بیند، به تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از این حمله دست زده و از روسیه برای اجرای این نقشه خود درخواست کمک کرد

«سامانتا پاور» نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل در جمع خبرنگاران پس از نشست شورای امنیت ویژه بررسی اوضاع سوریه، از روسیه خواست تا بر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه برای توقف پیشروی نیروهای سوری به سوی حلب فشار آورد.
مقام آمریکایی هشدار داد که عملیات نیروهای سوریه برای تصرف حلب بر مذاکرات سوری که امروز در ژنو از سرگرفته شده است تاثیر منفی خواهد گذاشت.
«پاور» مدعی شد که حمله نیروهای سوریه به حلب برای ساکنان این منطقه مخرب و زیان بار خواهد بود و روند حل و فصل مسایل سوریه و آتش بس در این کشور را با مشکل مواجه می کند.
آمریکا در پنج سال بحران سوریه کارنامه سیاهی در حمایت از گروه های تروریستی در این کشور دارد که به بهانه دفاع از دمکراسی و آزادی های فردی در سوریه انجام می گیرد.
این حمایت کاخ سفید از گروه های تروریستی همچون جبهه النصره و جیش الفتح و حتی داعش بر هیچ کس پوشیده نیست و سازمان های اطلاعاتی آمریکا هر سال صدها میلیون دلار از وجوه مالیات دهندگان آمریکایی را صرف حمایت از گروه های تروریستی ضدتروریستی می کند و این گروه ها را معارضان میانه رو می خواند.
در راستای این سیاست ضدسوری کشورهای متحد امریکا در منطقه ازجمله عربستان سعودی هم به گروه های تروریستی ضدسوری کمک های مادی و تسلیحاتی می کنند.
در ماههای اخیر ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه ضربات مرگباری به گروه های تروریستی مورد حمایت غرب وارد کرده و چندین شهر و بخش ازجمله تدمر و القریتین را از اشغال تروریست ها ازاد کرده است.
به گزارش رسانه ها، ارتش سوریه برای حمله بزرگ به حلب و بیرون راندن تروریست های ضدسوری از دومین شهر بزرگ این کشور اماده می شود.
رسانه های روسی به تازگی در این رابطه به نقل از نخست وزیر سوریه از برنامه عملیات مشترک ارتش این کشور با نیروی هوافضای روسیه برای آزادسازی شهر حلب از اشغال تروریست ها خبر دادند.
رسانه های روسی از جمله خبرگزاری ایتارتاس و بخش اخبار انلاین روزنامه روسی کامرسانت روزیکشنبه نوشتند: «وائل الخلقی» نخست وزیر سوریه در دیدار با هیات پارلمانی (متشکل از سرگئی گاوریلوف و آلکساندر یوشنکو از دوما و دیمیتری سابلین از شورای فدراسیون روسیه) اعلام کرد که نیروی هوافضای این کشور و نظامیان سوری عملیات مشترکی را با هدف آزادسازی شهر حلب تدارک می بینند.
وی افزود: همراه شرکای روس برای اجرای عملیات مشترک آزادسازی حلب و محاصره تمام گروه های مسلح غیرقانونی که به موافقت نامه آتش بس نپیوسته اند، آماده می شویم.
نخست وزیر سوریه گفت: بر این باوریم که این عملیات با موفقیت اجرا می شود و به سوی دیرالزور پیشروی می کنیم.
بر اساس گزارش رسانه های روسی، همه نشانه ها حاکی از این است که عملیات اصلی و بزرگ آزادسازی کامل حلب دومین شهر بزرگ سوریه از اشغال تروریست های ضدسوری به زودی آغاز خواهد شد.
ستون های جدید و تازه نفسی از نیروها، سلاح و تسلیحات سنگین ارتش سوریه که برخی از آنها برای اولین بار است مورد استفاده قرار می گیرد، وارد جبهه حلب شده و نیروهای ارتش و مردمی در فاصله کمتر از ۲۵ کیلومتری جنوب شرق این شهر اردو زده و آماده عملیات شده اند.
همچنین یگانی از نیروها و تجهیزات ارتش سوریه در بخشی از شهر حلب در پایگاه المهلب مشرف بر منطقه بنی زید یکی از اردوگاه های مهم تروریست های تکفیری، استقرار یافته است.
براساس گزارش ها، بمب افکن های روسی نیز بدون وقفه اطراف حلب، پایگاه ها و اردوگاه های گروه های تروریستی را بمباران می کنند که طی این حملات اصلی ترین اردوگاه تروریست ها در خاک سوریه با نام الشیخ سلیمان به طور کامل منهدم شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.