جورج سوروس: اتحادیه اروپا با «خطر مهلک» فروپاشی مواجه است

«جورج سوورس» سرمایه گذار میلیاردر و مدیر بنیاد سوروس آمریکا هشدار داد: اتحادیه اروپا با «خطر مهلک» فروپاشی مواجه است، مگر آن که رهبران این اتحادیه درباره افزایش منابع مالی مقابله با بحران پناهجویان به اجماع برسند.

روزنامه انگلیسی اکسپرس، سوروس که همچنین ریاست موسسه موسوم به 'بنیاد جامعه باز' را برعهده دارد، گفت: اتحادیه اروپا به توافقی برای افزایش سرمایه گذاری برای کنترل هجوم بیش از یک میلیون پناهجو به اروپا نیاز دارد.
وی معتقد است مقابله با این بحران دست کم به ۳۰ میلیارد یورو (۲۴ میلیارد پوند) در سال نیاز دارد و اروپا باید خود را برای میزبانی سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پناهجو آماده کند.
این سرمایه گذار آمریکایی، افزود: مبلغ ۳۰ میلیارد یوور ممکن است بسیار هنگفت به نظر برسد اما چنین هزینه ای در صورتی که از ابعاد مناسب به آن نگاه شود، چندان زیاد نیست.
وی چنین استدلال کرد که ناتوانی در تامین منابع مالی لازم، هزینه بیشتری برای اتحادیه اروپا خواهد داشت.
سوروس گفت، بحران پناهجویان باعث فروپاشی نظام شنگن و باز بودن مرزهای داخلی ۲۶ کشور اروپایی خواهد شد و آن را تهدیدی واقعی خواند.
وی افزود: پناهجویان قانونی باید از فرصت رسیدن به مقاصد خود در اروپا برخوردار باشند و رهبران اتحادیه اروپا باید از این ایده که خروج موثر از بحران پناهجویان مستلزم افزایش منابع مالی و نه فرار از اختصاص منابع کافی است، استقبال کنند. اختصاص منابع بیشتر واکنش کارآمدتر کشورهای اتحادیه اروپا در قبال برخی از خطرناک ترین تبعات بحران پناهجویان را امکان پذیر می کند.
این تاجر آمریکایی گفت: کنترل بحران پناهجویان به افزایش تامین مالی نیاز دارد و سازوکار تثبیت مالی اروپا (EFSF) و «تسهیلات کمک به تراز پرداخت ها» اکنون ۶۰ میلیارد یورو منابع مالی استفاده نکرده دارد که می توان آن را مدیریت و در سراسر اروپا توزیع کرد.
هشدار سوورس در بحبوحه تداوم مباحث کنونی درباره همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مطرح شده است.
مجله آمریکایی فوربس، جرج سوروس را با ثروت خالص ۱۱٫۰ میلیارد دلار به عنوان نفر بیست و نهم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان رده‌بندی کرده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.