وزارت بهداشت: تحول در حوزه خدمات دندانپزشکی از اولویت های سال ۹۵ است

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحول در حوزه خدمات دندانپزشکی در قالب طرح تحول دندانپزشکی از مهمترین اولویت های سال ۱۳۹۵ است.

علی شهرامی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید تیم ارزیاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان گلستان اهواز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از آنجا که هزینه های دندانپزشکی حجم عظیمی از پرداختی جیب مردم را تشکیل می دهد قصد داریم با ایجاد درمانگاه های دولتی و ارائه خدمات دندانپزشکی، این بار از دوش مردم برداشته شود.
وی افزود: بیش از ۸۰ درصد ارائه خدمات دندانپزشکی کشور در بخش خصوصی است و در بخش دولتی کمتر از ۲۰ درصد است بنابراین برای کاهش پرداختی از جیب مردم باید مراکز درمانی دندانپزشکی در بیمارستان ها و مراکز دانشگاهی ایجاد شود.
شهرامی ادامه داد: در بخش بهداشت دندانپزشکی در سال ۹۴ موفق بودیم و امید است امسال در حوزه درمان نیز به موفقیت دست پیدا کنیم.
وی در خصوص دیگر اولویت های وزارت بهداشت در سال ۹۵ گفت: ادامه برنامه های استمرار برنامه طرح تحول سلامت در هفت بسته، توسعه بسته ها و توسعه ارائه خدمت به بیماران سخت علاج از جمله این اولویت ها است.
وی در خصوص تخصیص اعتبار اظهار کرد: اعتبارات بر اساس شاخص ها، جمعیت، بیماردهی و شرایط دانشگاه تدوین می شود و هم اکنون رقم دقیقی برای ارائه وجود ندارد چون بسیاری مواقع رقم دقیق مشارکتی است یعنی در تفاهمنامه با دانشگاه ها مقداری بودجه متمرکز خرید یونیت و تجهیزات از طرف وزارت تخصیص و آماده سازی از طرف دانشگاه انجام می شود.
شهرامی در خصوص وضعیت اورژانس های پیش بیمارستانی گفت: در این حوزه از برنامه پنجم توسعه عقب هستیم و مهمترین معضل در توسعه پایگاه های اورژانس بیمارستانی تامین نیروی انسانی است.
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعال بودن بیش از دو هزار پایگاه شهری و جاده ای در کشور اظهارکرد: به پشتوانه مجلس و با تصویب بودجه در مورد خرید آمبولانس و تامین فضاهای پایگاهی مشکل حادی نداریم اما در نیروی انسانی و مجوز جذب مشکل داریم.
وی در خصوص وضعیت تخت های بیمارستانی گفت: با کمبود بیش از ۱۰۰ هزار تخت در کشور روبه رو و در تلاش هستیم ۲۱ هزار تخت تا پایان دولت یازدهم بهره برداری شود که به صورت فازهای مختلف در حال بهره برداری است.
شهرامی خاطرنشان کرد: هم اکنون در کل کشور ۸۵ هزار تخت دولتی دانشگاهی داریم. 
وی در خصوص بازدید تیم ارزیاب وزارتی گفت: این بازدیدها ادامه بازدیدهای طرح تحول سلامت است که در سال ۹۳ شروع شد و تیم معاونت درمان با همکاری غذا و دارو و دیگر نیروها برای بررسی روند پیشرفت برنامه های طرح تحول سلامت و روند ارائه خدمات از ۴۸ ساعت گذشته با تیم ۳۰ نفره تمام بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ساختارهای کلینیکی و بیمارستانی را بررسی کردند.
وی افزود: شاخص های طرح تحول سلامت از نظر شیوه اجرا و پیشرفت پروژه ها، بسته های کاهش فرانشیز، کلینیک های ویژه در زمینه پیشرفت ساخت، رضایت مردم از دریافت خدمات سرپایی، شاخص های زایمان طبیعی و پیشرفت پروژه های بلوک های زایمان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
شهرامی اظهار کرد: در بازدیدها روند ارائه خدمات مناسب بود اما در بسته های کلینیک ویژه و ساخت بلوک های زایمانی به دلیل مشکلات در فضاهای فیزیکی بیمارستان ها کند بوده اما پیشرفت داشته و مناقصات انجام شده است. 
وی ادامه داد: اتاق عمل ها نیاز به پشتیبانی مناسب و تلاش مضاعف توسط مسئولان خوزستان دارد که امسال بخش هتلینگ در اورژانس ها و اتاق عمل ها به پایان برسد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.