تلویزیون اینترنتی کودک راه‌اندازی می‌شود/ تعامل با وزارت آموزش و پرورش برای اکران فیلم‌های کودک و نوجوان‌

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان «برای اکران و ساماندهی فیلم‌های کودک و نوجوان با وزارت آموزش و پرورش در تعامل هستیم» گفت: در این راستا ۱۶۰ سالن شناسایی شده و در حال بازسازی هستیم.

 علیرضا حاجیان‌زاده اظهار داشت: در سراسر کشور ۹۳۷ مرکز کانون پرورش فکری کودک داریم که از این تعداد ۱۱۹ مرکز به‌صورت سیار توسط ماشین‌های مجهز به کتابخانه و مربیانی هستند که در مناطق محروم و مرزی فعالیت می‌کنند و مابقی مراکز به‌صورت ثابت هستند.
رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان «در راستای اکران و ساماندهی فیلم‌های کودک و نوجوان با وزارت آموزش و پرورش در تعامل هستیم و سالن‌های خوبی در اختیار داریم» افزود: ۱۶۰ سالن شناسایی شده و در حال بازسازی هستیم تا فیلم‌های سینمایی را در آنها نمایش دهیم و در  این راستا آرشیو خوبی در کانون داریم و اکران فیلم‌های کودک را ساماندهی می‌کنیم.
وی با ابراز «در حوزه فن‌آوری‌های نوین برنامه‌های خوبی داریم» تصریح کرد: بیش از ۵۰ سال در این زمینه فعالیت به‌صورت سنتی بود و در این راستا ۱۵ کتاب الکترونیکی و ۳۵ بازی رایانه‌ای تولید کردیم.

حاجیان‌زاده با اعلام «پورتال کودک و نوجوان را افتتاح کردیم و در حال راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی و سایت‌های مختلف هستیم» گفت: استان گیلان تاکنون ۲ مرکز آماده کرده که کودکان در آن مهارت‌های مختلف با کامپیوتر از جمله بازی‌های رایانه‌ای و کتابخوانی را ببینند و امید است فضای مجازی حوزه کودک را ساماندهی کنیم.
رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شکل شرکت دولتی در حال فعالیت است و بودجه آن بخشی به‌صورت مردمی و بخشی توسط دولت تأمین می‌شود که در سال ۹۴ بودجه‌ای به‌مبلغ ۷۰ میلیارد تومان توسط دولت اختصاص داده شد و هزینه کردیم.
وی با تأکید بر «رسالت کانون در جهت پرکردن و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان در عرصه تقویت تفکر و پرورش فکر کودکان و نوجوانان است و با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بستر خوبی برای تقویت رشد فکری کودکان فراهم می‌کنیم» اظهار کرد: دیگر رسالت این کانون شناسایی استعدادها و شکوفایی آن در بین کودک و نوجوانان است و علاوه بر تقویت فکری در حوزه‌های مهارتی نیز تقویت می‌شوند.

نخستین سایت کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در صومعه‌سرا با حضور علیرضا حاجیان‌زاده رئیس کانون پرورش فکری کودکان کشور، علی پورحسن رئیس کانون پرورش فکری استان گیلان، نماینده منتخب مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان صومعه‌سرا، شهردار صومعه‌سرا و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه در مرکز کانون پرورش فکری کودکان صومعه‌سرا افتتاح شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.