درگیری بین نمایندگان عراق/ رئیس جمهور به پارلمان فراخوانده شد

بدنبال بروز تنش در پارلمان عراق و درگیری بین نمایندگان متحصن با برخی نمایندگان ائتلاف کردستانی، کردها و سلیم الجبوری رئیس پارلمان جداگانه از رئیس جمهور خواسته اند برای بررسی تنش ها، در پارلمان حاضر شود، این در حالی است تحصن کنندگان همچنان خواستار برکناری روسای سه گانه هستند.

درگیری ها هنگامی آغاز شد که اسامی نمایندگان کرد بر روی صندلی ها توسط برخی ها شکسته شد و این موضوع مورد اعتراض کردها قرار گرفت و به دنبال آن یکی از نمایندگان کرد، یک بطری خالی به سمت عالیه نصیف پرتاب کرد. 
نمایندگان کرد برخوردهای پیش آمده را توهین به خود تلقی کرده و به دنبال آن، از رئیس جمهور فواد معصوم دعوت کردند، برای تصمیم گیری درباره کابینه به پارلمان بیاید. آنها معتقدند که طبق قانون اساسی رئیس جمهوری می تواند دستور انحلال دولت را صادر کند. 
در عین حال سلیم الجبوری نیز به دنبال بالا گرفتن تنش ها ، جلسه را معلق گذاشت و یک ساعت تنفس اعلام کرد و در همین حین خواست که فواد معصوم ، در جلسه ای با حضور سران فراکسیون ها در پارلمان حاضر شود. 
این درحالی است که تحصن کنندگان که گفته می شود ، تعدادشان تا پیش از ظهر از ۱۶۰ تن فراتر رفته بود، خواستار برکناری روسای سه گانه هستند. 
برخی منابع گفته اند که بعید می دانند فواد معصوم در پارلمان حاضر شود. 
اکنون به دنبال تنش های پیش آمده ، گفته می شود که نمایندگان منتسب به جریان های اهل سنت (اتحاد قوا) و کردها تصمیم گرفته اند امضاهای خود را از در خصوص برکناری روسای سه گانه پس بگیرند.
در همین حال ، یکی از اعضای کرد پارلمان عراق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اظهار تاسف از اتفاقات پیش آمده، گفت: هیچ ضرورتی نداشت که نمایندگان کرد وارد اختلافاتی شوند که ربطی به آنها نداشت.
عادل نوری افزود: این اختلافات هیچ ارتباطی به کردها ندارد و ما نباید به نفع کسی وارد این تنش ها شده و اختلافات را تشدید کنیم.
نماینده کرد پارلمان عراق اظهار امیدواری کرد، نمایندگان پارلمان عراق به دور از تنش های سیاسی به روند سیاسی در عراق کمک کنند و اجازه ندهند تنش های سیاسی بر روند کار پارلمان سایه افکند.
در همین حال گزارش ها حاکی است که سلیم الجبوری یک نشست با روسای فراکسیون های پارلمانی برگزار کرده که درباره جزییات آن خبری منتشر نشده است و در عین حال اخبار مربوط به استعفایش را نیز رد کرده است. 
برخی رسانه ها به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینکه پارلمان خواستار برکناری روسای سه گانه هستند، خبر داده بودند که الجبوری استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه کرده است. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.