پس از مصرف دارو انجام این کارها ممنوع!

باید بدانیم که اگر به هر دلیل مجبور به خوردن دارو هستیم نباید بعد از مصرف دارو برخی از کارها را انجام دهیم.

پزشکان تاکید می کنند برخی داروها پس یا پیش از صرف غذا مصرف شوند. در ادامه با پنج کار خطرناکی که پس و پیش از صرف دارو نباید انجام داد آشنا می شوید.

دوش گرفتن با آب گرم

دوش گفتن با آب گرم پس از مصرف مسکن های قوی مانند فنتانیل، اکسی کودون و بوپرنورفین خطرناک است.آب گرم سبب گشاد شدن رگ های خونی و تسریع گردش خون شده و تاثیر داروها را بر اندام های حیاتی تشدید می کند. همچنین،گرما بر داروها تاثیر منفی می گذارد و فاسدشان می کند.

باز کردن پوشش کپسول

هرگز پوشش کپسول را باز نکنید. اکثر کپسول ها دارای پوشش مخصوصی هستند که دارو رابه تدریج به جریان خون وارد میکند.شکافتن پوشش کپسول سبب ورود یکباره دارو به گردش خون می شود که بسیار خطرناک است.

نوشیدن الکل

مصرف دارو همراه با نوشیدن الکل می تواند مرگبار باشد. الکل سرعت تجریه ترکیبات شیمیایی درون کبد را افزایش داده و سبب کاهش اثر داروها می شود. الکل هم‌چنین اثرات نامطلوبی روی سیستم عصبی گذاشته و شرایط طبیعی بدن را به هم می‌زند. به این دلیل، مصرف این دارو همراه با نوشیدن الکل سبب بروز عوارض بسیار خطرناک میشود می شود.همچنین نوشیدن الکل تا دوساعت بعد از مصرف دارو بسیار خطرناک و اکیدا ممنوع میباشد

مصرف همزمان داروها

مصرف هم زمان داروها با یکدیگر خطرناک است و سبب بستری شدن افراد در بیمارستان می شود. داروها بر یکدیگر تاثیر می گذارند و با کاهش یا افزایش تاثیر یکدیگر سبب بروز خونریزی داخلی و جراحت در بدن می شوند.

نکته بسیار مهم : مصرف دارو با آب میوه ممنوع!

مهم است که بدانید آب تمامی میوه ها برای بدن بسیار مفید است، اما مصرف هرگونه دارو به همراه آبمیوه بسیار خطرناک است – و در مواردی خطر مرگ را به همراه دارد -،بیش از 50 نوع دارو وجود دارد که با مواد موجود در اب میوه ها تداخل ایجاد می‌کند،داروهایی که برای درمان ریتم غیرطبیعی قلب، آلرژی‌، اضطراب ،آسم، لخته‌های خونی، سرطان، سرفه ، افسردگی، صرع، پرفشاری خون، کلسترول بالا،عفونت، سکته های مغزی وقلبی مصرف میشود، دارای چنین خاصیتی است.لطفا بعد از مصرف دارو تا نیم ساعت هیچ گونه میوه و یا اب میوه ای ننوشید..

برای مثال :اکثریت قریب به اتفاق بیماران قلبی برای تنظیم ضربان قلب خود دارویی به نام وارفارین مصرف می کنند که رقیق کننده خون است. مصرف این دارو همراه با آب آلبالو و گیلاس که حاوی مقادیر بالای اسید سالیسیلیک – رقیق کننده خون – است بسیار خطرناک است و نوشیدن آب گریپ فروت همراه با داروهای فشارخون وآنتی هیستامین بسیار خطرناک است.همچنین مصرف قرص های اهن با شیر بسیار خطرناک است،بهترین نوشیدنی به همراه دارو ،فقط اب تصیفه شده می باشد..

فقط در زمان سرماخوردگی یک لیوان آب پرتقال یا لیموشیرین بهترین نوشیدنی همراه با مصرف قرص های آهن و یا مبتلا به سرما خوردگی میباشد.لطفا برای ارتقای سلامتی دیگر افراد جامعه اطلاع رسانی کنید.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.