آمادگی سپاه برای جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی علیه کشورمان

فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره ماموریت‌های این نیرو در تامین امنیت مرزها و مقابله با نفوذ تروریست‌ها گفت: ماموریت‌های نزسا در دو بخش که بخشی از آن امنیتی است، در مرزهای شمال‌غرب، غرب، جنوب‌شرق و بعضا شمال‌شرق کشور انجام می‌شود؛ زیرا در این مناطق کشورهای همسایه بعضا در کنترل و انسداد مرزهای مشترک‌شان با ایران اقدامات مناسبی را انجام نمی‌دهند.

سردار پاکپور اظهار کرد: در جنوب شرق کشور ضدانقلاب و اشرار تا عمق ۳۰۰ کیلومتری کشورمان به‌صورت سازماندهی شده حضور می‌یافتند، اما از زمان حضور نیروی زمینی سپاه در این منطقه و اجرای طرح‌های مختلف در حال برقراری امنیت پایدار با بهره‌گیری از ظرفیت مردم منطقه هستیم که در این راستا در حال حاضر ۹ هزار نفر از افراد بومی منطقه در قالب بسیج مردمی با این نیرو همکاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های نزسا در منطقه طرح‌های مردم‌یاری و مردم‌داری همچون برپایی بیمارستان‌های صحرایی است، عنوان کرد: تاکنون با برقراری ۴۰ بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی در این منطقه، بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر خدمت ارائه شده است که در کنار رزمایش هفته جاری نیز با برپایی یک بیمارستان صحرایی به مردم خدمت ارائه می‌دهیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: از سوی دیگر چون در ۴۰۰ کیلومتر از مرزهای این منطقه خلاء داشتیم با بهره‌گیری از ۶ گروه مهندسی رزمی در صدد رفع این خلاءها بر آمدیم؛ بدین ترتیب در سال جاری طرح رفع خلاء امنیتی کل ۴۰۰ کیلومتر شرق کشور تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.
سردار پاکپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تجهیزات مستهلک نداریم، گفت: پس از استقرار نیروی زمینی سپاه در مناطق مورد اشاره و درگیری با اشرار و ضد انقلاب، افرادی که در این درگیری‌ها به اسارت درآمدند، اعتراف کردند که از طریق برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عربستان و امارات پشتیبانی تسلیحاتی و مالی می‌شوند تا در ایران ناامنی ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مرزهای کشورمان سپاه با اشراف اطلاعاتی که دارد از آمادگی لازم برای جلوگیری از هرگونه فعالیت گروه‌های تروریستی علیه کشورمان برخوردار است.
فرمانده نزسا همچنین با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در کمک به گروه‌های مقاومت منطقه تصریح کرد: کمک به محور مقاومت را کتمان نمی‌کنیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.