​ترامپ رهبران حزب جمهوری‌خواه را به توطئه علیه خود متهم کرد

دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رهبران این حزب را متهم کرده است که نمی‌خواهند او در این رقابت‌ها پیروز شود.

او که پیشتاز این رقابت‌هاست در نیویورک گفت که سیستم علیه او موضع‌گیری کرده و کمیته ملی حزب جمهوری خواه (آر ان سی) را به توطئه علیه خود متهم کرد.
او پس از آن اظهار نظر می‌کرد که همه هیات های نمایندگی در کلورادو بدون رای ایالتی به رقیبش، سناتور تدکروز، اهدا شد. همین هیات های نمایندگی هستند که در گردهمایی ماه ژوئیه حزب، نامزد رسمی را انتخاب خواهند کرد.
ترامپ ممکن است نتواند از حمایت شماری کافی از این نمایندگان برای پیروزی قاطع در رقابت ها برخوردار شود. در آن صورت نمایندگان حاضر در گردهمایی ماه ژوئیه حزب، آزاد خواهند بود پس از رای اول، و نرسیدن فرد پیشتاز به حد نصاب، از هر کسی که می‌خواهند پشتیبانی کنند که راه را برای تد کروز یا دیگر رقیب جمهوری خواه (جان کیسیک) هموار خواهد کرد.
واشنگتن پست روز چهارشنبه گزارش داده که کروز احتمالا برنده رای دوم خواهد شد، زیرا موفق به قانع کردن بسیاری از نمایندگان شده تا پس از رای اول به او رای دهند.
رینس پریبوس، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری خواه، اتهام ترامپ را دایر بر تغییر مقررات در کلورادو، در واکنش به موفقیت او در رای گیری، رد کرد. پریبوس در توییتر نوشت که فرآیند تعیین نامزدی در کلورادو از قبل روشن بوده است.
ترامپ در تجمعی در نیویورک در پاسخ به این سوال که آیا کمیته حزب می خواهد او برنده شود گفت:‌ نه فکر نمی‌کنم. به نظرم واقعا نمی‌خواهند.
او گفت:‌ خوش ندارند که من از پول خودم خرج می کنم، چون معنی‌اش این است که آنها کنترلی روی من ندارند، چون من برای مردم کار می کنم.
هر چند در بیشتر ایالات نمایندگان – که در نهایت در گردهمایی حزب به نامزد رسمی رای خواهند داد – با رای مستقیم یا توسط اعضای حزب (در فرآیند کاکس) انتخاب می شوند، کلورادو سال پیش تصمیم گرفت نمایندگان را به شکلی تازه، یعنی در یک گردهمایی ایالتی، انتخاب کند.
رای‌گیری ایالتی بعدی هفته آینده در نیویورک خواهد بود که به خاطر جمعیت زیاد پاداش بزرگی برای برنده خواهد بود.
چندین چهره ارشد جمهوری خواه با نامزدی ترامپ مخالفت کرده‌اند چون در توانایی او برای رقابت با دموکرات ها در انتخابات سراسری تردید دارند. به علاوه بسیاری از آنها به نحوه رفتار ترامپ اعتراض دارند. از جمله جان مک کین سناتور برجسته آریزونا او را "بی‌ اطلاع و خطرناک برای امنیت ملی" دانسته است.
ترامپ قول قبلی خود را دایر بر اینکه اگر شکست بخورد از نامزد رسمی حزب در انتخابات حمایت خواهد کرد شکسته، و در نتیجه شرکت او در انتخابات به عنوان نامزد مستقل یا حزب سوم مردود نیست.
او همچنین تهدید کرده است که اگر با بیشترین آرا به گردهمایی ماه ژوئیه برود اما نامزدی او تایید نشود هوادارانش "شورش" خواهند کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.