​عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی؛ هلاکت ۱۰۰ تروریست در حومه حلب

منابع سوری از عملیات نیروهای ارتش در حومه دمشق و هلاکت ۱۰۰ تروریست تکفیری در حومه حلب خبر دادند.

یک فرمانده میدانی ارتش در حومه دمشق گفت نیروهای ارتش عملیاتی را از مزارع تل کردی در جنوب به سمت راه‌های کمک‌رسانی در شهرک حوش الفاره تا روستای تل‌الصوان در غوطه شرقی آغاز کردند که در نتیجه آن تا کنون دست‌کم هفت تروریست گروه موسوم به جیش الاسلام و چهار تروریست جبهه النصره به هلاکت رسیدند.
این فرمانده میدانی ارتش سوریه که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود این عملیات با نفوذ گروه‌های ماموریت‌های ویژه ارتش و سیطره آنها بر جایگاه‌های تک‌تیراندازان تکفیری در مزارع حوش الفاره و در ادامه پیشروی نیروهای گارد ریاست جمهوری و تثبیت مواضع در سایه درگیری‌های شدیدی آغاز و سبب شد تا جاده اصلی منتهی به تل الصوان از نظر نظامی سقوط کند.
خبر دیگر این‌که توپخانه ارتش سوریه در پی نقض مجدد آتش بس از سوی گروه‌های تروریستی در حومه دمشق، مواضع آنها را در محله جوبر در شرق پایتخت هدف قرار داد.
از شهر الضمیر در قلمون شرقی هم خبر می‌رسد که درگیری‌ها میان تروریست‌های داعشی و الجیش الحر همچنان ادامه دارد که به کشته شدن شماری از دو طرف منجر شده است.
در حلب هم نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش، اطراف شهرک العیس در حومه جنوبی را آزاد کردند، شمار تلفات گروه‌های تروریستی طی ۲۴ ساعت گذشته در جبهه‌های حومه حلب به ۱۰۰ کشته رسیده است که ۲۵ نفر از آنها وابسته به جبهه النصره بودند.
همچنین یک سرکرده نظامی جبهه النصره به نام ابووجیه در جریان درگیری‌ با نیروهای ارتش در حومه العیس از پای درآمد. همچنان با این تحولات، جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌های تکفیری را در جاده کفرداعل، الزربه و جاده بین المللی حلب به دمشق بمباران کردند.
از سوی دیگر منبع میدانی سوری به خبرنگار تسنیم گفت یگان مهندسی کمیته‌های مردمی مدافع شهر‌های نبل و الزهراء در حومه شمالی حلب، لانه باندهای تروریستی در شهرک بیانون را بمب‌گذاری و منفجر کردند که به هلاکت اعضای یک گروه تروریستی ۹ نفره منجر شد.
خبر دیگر این‌که گروه‌های تروریستی در تل الشیخ حسین با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری‌ها به شکست گروه تروریستی داعش در برابر دیگر گروه‌های تروریستی منجر شد، سه تروریست داعشی به اسارت دیگر تروریست‌های تکفیری درآمد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.